האם מישהו יוכל להסביר לי פשט ברש"י הק'
ברש"י בפרשת קרח (במדבר טז - ז) הביא את דברי המדרש:
"וקרח שפקח היה מה ראה לשטות זה, עינו הטעתו, ראה שלשלת גדולה יוצאה ממנו, שמואל ששקול כנגד משה ואהרן. אמר בשבילו אני נמלט, וכ"ד משמרות עומדות לבני בניו כולם מתנבאים ברוח הקודש, שנאמר כל אלה בנים להימן, אמר אפשר כל הגדולה הזאת עתידה לעמוד ממני ואני אדום, לכך נשתתף לבוא לאותה חזקה, ששמע מפי משה שכולם אובדים ואחד נמלט. אשר יבחר ה' הוא הקדוש, טעה ותלה בעצמו, ולא ראה יפה, לפי שבניו עשו תשובה, ומשה היה רואה".
ולא זכיתי להבין מאי נפק"מ במה שמשה היה רואה? וכי אם לא היה רואה שבני קרח עשו תשובה, היה מסתפק בדבר, והרי ידע את האמת שהקב"ה דיבר עמו ואפילו אם ידע ברוה"ק מה שידע קרח, לא היה חוזר בו?
ברש"י בפרשת קרח (במדבר טז - ז) הביא את דברי המדרש:
"וקרח שפקח היה מה ראה לשטות זה, עינו הטעתו, ראה שלשלת גדולה יוצאה ממנו, שמואל ששקול כנגד משה ואהרן. אמר בשבילו אני נמלט, וכ"ד משמרות עומדות לבני בניו כולם מתנבאים ברוח הקודש, שנאמר כל אלה בנים להימן, אמר אפשר כל הגדולה הזאת עתידה לעמוד ממני ואני אדום, לכך נשתתף לבוא לאותה חזקה, ששמע מפי משה שכולם אובדים ואחד נמלט. אשר יבחר ה' הוא הקדוש, טעה ותלה בעצמו, ולא ראה יפה, לפי שבניו עשו תשובה, ומשה היה רואה".
ולא זכיתי להבין מאי נפק"מ במה שמשה היה רואה? וכי אם לא היה רואה שבני קרח עשו תשובה, היה מסתפק בדבר, והרי ידע את האמת שהקב"ה דיבר עמו ואפילו אם ידע ברוה"ק מה שידע קרח, לא היה חוזר בו?