און בן פלת

דעתו יפה

משתמש רגיל
מי היה?

עי' חזקוני שהוא 'פלוא' וא"כ הוא אביו של אליאב
ואולי 'און' זה אליאב, וא"כ דתן ואבירם היו אחיו?
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
אכתוב כאן וורט חכם.
חכמת נשים בנתה ביתה זו אשתו של און בן פלת שאמרה לו בין אם קורח ובין אם משה גדול הדור אתה לא תיהיה גדול הדור וא''כ מה אכפת לך?
ונשאלת השאלה מה חכמה גדולה יש כאן?
ועונים שהיא הלא היתה בצד של משה דהרי היא היתה צדקת, ומ''מ לא אמרה לו משה אמת וכו', כי הוא יגיד לה מה אשה מבינה בפוליטיקה וכו', אלא באה עליו בערמומיות ואמרה לו לשיטתך בין כך ובין כך אתה לא מרויח, וזה חכמה שעם איש לא באים ראש בראש כי הוא משיב מלחמה אלא באים איתו לשיטתו ואז הוא מקבל, וזה עמוק.
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
מלבי"ם פרשת פינחס
(ח) ובני פלוא, לפלוא היו לו עוד בנים כי י"א שאון בן פלת היינו בן (פלאי) [פלוא], ופה לא חשב רק אליאב להזכיר ענין דתן ואבירם, לכן אמר ובני בל"ר כאלו יאמר ובני פלוא אליאב וגו', כמו שבארתי זה בפי' ד"ה בכל הספר:
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
ואציין עוד
פסיקתא זוטרתא (לקח טוב) במדבר פרשת קרח דף קיד עמוד ב
אבל און בן פלת אי אפשר לומר שהוא פלוא. שכבר אמר ובני פלוא אליאב ולא אליאב ואון אחים אלא היה איש אחר זולת משפחת דתן ואבירם. 
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
דעתו יפה אמר:
מי היה?

עי' חזקוני שהוא 'פלוא' וא"כ הוא אביו של אליאב
ואולי 'און' זה אליאב, וא"כ דתן ואבירם היו אחיו?

ומצאתי...
פתרון תורה פרשת ויקח קרח עמוד 162
 אליאב ופלת היו בני ראובן ונבלעו זרעו של אליאב וניצל זרעו של פלת. הושעיה אומ' פלת הוא פלוא, ואון הוא אליאב ושינה את שמם בעבור ראובן שהוא קרוב, במקום אחד כת' בן ראובן ובמק' א' כ' בני ראובן, מלמד שבנו נוצל ובני נבלעו. 
 
חלק עליון תַחתִית