לכאו' בסדר הפסוקים משמע שהמקושש היה אחרי חטא המרגלים בו התחייבו כלייה כל העם ולכאו' א"כ מדוע לא היה נחשב טריפה [הדוגמה באה רק לעורר את הנושא מה הגדרת טריפה ולאו דווקא במקרה דנן אז אם אפשר לכתוב על הנושא ולא על המשל]
ובנוגע לדוגמה בכל אופן, שמא היה צלפחד בן חפר נער שהביא ב' שערות. וגם אם נאמר שחמש בנותיו גדולות זו מזו, יכול להיות שהבכירה נולדה מעיבור שהיה בן ט' ויום אחד. ואפילו אם היה בן 13 בעיבור הראשון, יכול להיות למטה מגיל 20 בעיבור החמישי
טרפה זה לא במציאות הגשמית כי גם חייב מיתות בי"ד מובא בגמ' במכות שהוא גברא קטילא
ולא הבנתי מה הקשר שהביא שתי שערות וגם מי העיד עליו הרי כולם היו שם טריפות
טרפה זה לא במציאות הגשמית כי גם חייב מיתות בי"ד מובא בגמ' במכות שהוא גברא קטילא
ולא הבנתי מה הקשר שהביא שתי שערות וגם מי העיד עליו הרי כולם היו שם טריפות
תאמין או לא רציתי לכתוב שאולי הקב"ה יתרצה לחלקם אבל היה נראה לי שלא ייתכן, מפני שכתוב ואולם חי אני וגו', שהוא לשון שבועה. ומפשטות לשון הגמרא לא משמע שיש אופן שיתרצה לזה בתפילה