ק"ו לשכינה יד יום

נתן הבבלי

משתמש ותיק
פ' בהעלותך "ויאמר ה' אל משה ואביה ירק ירק בפניה הלא תכלם שבעת ימים" (י"ב, י"ד), ופרש"י ואביה ירק ירק בפניה - ואם אביה הראה לה פנים זועפות הלא תכלם שבעת ימים, קל וחומר לשכינה י"ד יום, אלא דיו לבא מן הדין להיות כנדון, לפיכך אף בנזיפתי תסגר שבעת ימים, וצ"ב הרי לכאו ק"ו פריכה הוא, דהא השווה הכתוב כבודם של אב ואם לכבוד המקום, וא"כ ליכא קל וחומר לשכינה י"ד יום.
 

דרומאי

משתמש ותיק
נתן הבבלי אמר:
פ' בהעלותך "ויאמר ה' אל משה ואביה ירק ירק בפניה הלא תכלם שבעת ימים" (י"ב, י"ד), ופרש"י ואביה ירק ירק בפניה - ואם אביה הראה לה פנים זועפות הלא תכלם שבעת ימים, קל וחומר לשכינה י"ד יום, אלא דיו לבא מן הדין להיות כנדון, לפיכך אף בנזיפתי תסגר שבעת ימים, וצ"ב הרי לכאו ק"ו פריכה הוא, דהא השווה הכתוב כבודם של אב ואם לכבוד המקום, וא"כ ליכא קל וחומר לשכינה י"ד יום.
השוה היינו נמי בא מן הדין, שכבוד או"א עצמם לא בא אלא מן הדין שהושווה לכבוד המקום.
 
 

נתן הבבלי

משתמש ותיק
פותח הנושא
דרומאי אמר:
נתן הבבלי אמר:
פ' בהעלותך "ויאמר ה' אל משה ואביה ירק ירק בפניה הלא תכלם שבעת ימים" (י"ב, י"ד), ופרש"י ואביה ירק ירק בפניה - ואם אביה הראה לה פנים זועפות הלא תכלם שבעת ימים, קל וחומר לשכינה י"ד יום, אלא דיו לבא מן הדין להיות כנדון, לפיכך אף בנזיפתי תסגר שבעת ימים, וצ"ב הרי לכאו ק"ו פריכה הוא, דהא השווה הכתוב כבודם של אב ואם לכבוד המקום, וא"כ ליכא קל וחומר לשכינה י"ד יום.
השוה היינו נמי בא מן הדין, שכבוד או"א עצמם לא בא אלא מן הדין שהושווה לכבוד המקום.
 
זקן המקובלים אמר:
כבוד המקום חמור, וכמ"ש הרי שאמר לו אביו לעבור על אחת כו'.



האמת שלא הבנתי את שניכם
 

זקן המקובלים

משתמש חדש
נתן הבבלי אמר:
האמת שלא הבנתי את שניכם
יבמות ו ע"א
יכול אמר לו אביו היטמא או שאמר לו אל תחזיר יכול ישמע לו תלמוד לומר איש אמו ואביו תיראו וגו' כולכם חייבים בכבודי.

אז מי יותר מכובד?
 

נתן הבבלי

משתמש ותיק
פותח הנושא
זקן המקובלים אמר:
נתן הבבלי אמר:
האמת שלא הבנתי את שניכם
יבמות ו ע"א
יכול אמר לו אביו היטמא או שאמר לו אל תחזיר יכול ישמע לו תלמוד לומר איש אמו ואביו תיראו וגו' כולכם חייבים בכבודי.

אז מי יותר מכובד?
ודאי הקב"ה אבל למעשה הוא השווה כבודם.
 
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
זקן המקובלים אמר:
כולכם חייבים בכבודי.
.
כיוצא בזה אמרו לגבי כיבוד אב וכיבוד אם:
אָמַר לוֹ אָבִיו 'הַשְׁקֵנִי מַיִם', וְאָמְרָה לוֹ אִמּוֹ 'הַשְׁקֵנִי מַיִם' - מַנִּיחַ כְּבוֹד אִמּוֹ וְעוֹסֵק בִּכְבוֹד אָבִיו תְּחִלָּה, מִפְּנֵי שֶׁהוּא וְאִמּוֹ חַיָּבִין בִּכְבוֹד אָבִיו.
 
חלק עליון תַחתִית