וַיֹּאמֶר יְיָ אֶל משֶׁה וְאָבִיהָ יָרֹק יָרַק בְּפָנֶיהָ הֲלֹא תִכָּלֵם שִׁבְעַת יָמִים, תִּסָּגֵר שִׁבְעַת יָמִים.
וַתִּסָּגֵר מִרְיָם מִחוּץ לַמַּחֲנֶה שִׁבְעַת יָמִים.
וַתִּסָּגֵר מִרְיָם מִחוּץ לַמַּחֲנֶה שִׁבְעַת יָמִים.
וְאָבִיהָ יָרֹק יָרַק בְּפָנֶיהָ. וְאִם אָבִיהָ הֶרְאָה לָהּ פָּנִים זוֹעֲפוֹת, הֲלֹא תִכָּלֵם שִׁבְעַת יָמִים, קַל וָחֹמֶר לַשְּׁכִינָה אַרְבָּעָה עָשָׂר יוֹם; אֶלָּא דַּיּוֹ לַבָּא מִן הַדִּין לִהְיוֹת כַּנִּדּוֹן, לְפִיכָךְ אַף בִּנְזִיפָתִי תִּסָּגֵר שִׁבְעַת יָמִים.
.
כך נדרש הענין לדעת רבי טרפון, אבל לדעת חכמים כך נדרשים המקראות:
כך נדרש הענין לדעת רבי טרפון, אבל לדעת חכמים כך נדרשים המקראות:
וְאָבִיהָ יָרֹק יָרַק בְּפָנֶיהָ הֲלֹא תִכָּלֵם שִׁבְעַת יָמִים, לְפִיכָךְ אַף בִּנְזִיפַת הַמָּקוֹם תִּסָּגֵר שִׁבְעַת יָמִים. וַהֲלוֹא דִין הוּא: אִם נְזִיפַת הֶדְיוֹט שִׁבְעַת יָמִים, אֵינוֹ דִין שֶׁתְּהֵא נְזִיפַת שְׁכִינָה אַרְבָּעָה עָשָׂר יוֹם?! אֶלָּא דַּיּוֹ לַבָּא מִן הַדִּין לִהְיוֹת כַּנִּדּוֹן, לְפִיכָךְ וַתִּסָּגֵר מִרְיָם מִחוּץ לַמַּחֲנֶה שִׁבְעַת יָמִים.
(על פי סוגיא ד'דיו' בפרק כיצד הרגל, ונפק"מ אי אמרינן דיו היכא דמפריך ק"ו)