ר' @קשישא קשה לקבל את התירוץ אחר שאהרון נצטרע בפועל. מה שנתרפא מיד, אינו מסיר ממנו את שם הטומאה והדק"ל. ובפרט שאם נסתמך על ד' המדרש המובא בגמ' בשם ר"ע (שמכוחו טענת) שלד' אין מובן כ"כ מה טען לו ריב"ב.קשישא אמר:לדעתי התירוץ על הרמב"ן דעניין צרעת אינו המראה בעצמותו אלא הטומאה שמחמת הצרעת ובאמת לא יתכן שאהרן הכהן היה טמא בצרעת מחמת היותו מלאך ד' ובאמת מיד נתרפא ולא מצינו בחז"ל שטימאוהו כמו מרים ואולי זה גם כוונת הרב אוריאל שציין שנתרפא מיד
ואף שברמב"ן שם כתב שלא יתכן באהרן שיהיה בו מום מ"מ נראה לומר שמום עובר שייך שיהיה גם באהרן הכהן
אשמח לתגובתכם!!!!
כנראה מדבריך לא הבנת כוונתיהפקדתי שומרים אמר:ר' @קשישא קשה לקבל את התירוץ אחר שאהרון נצטרע בפועל. מה שנתרפא מיד, אינו מסיר ממנו את שם הטומאה והדק"ל. ובפרט שאם נסתמך על ד' המדרש המובא בגמ' בשם ר"ע (שמכוחו טענת) שלד' אין מובן כ"כ מה טען לו ריב"ב.קשישא אמר:לדעתי התירוץ על הרמב"ן דעניין צרעת אינו המראה בעצמותו אלא הטומאה שמחמת הצרעת ובאמת לא יתכן שאהרן הכהן היה טמא בצרעת מחמת היותו מלאך ד' ובאמת מיד נתרפא ולא מצינו בחז"ל שטימאוהו כמו מרים ואולי זה גם כוונת הרב אוריאל שציין שנתרפא מיד
ואף שברמב"ן שם כתב שלא יתכן באהרן שיהיה בו מום מ"מ נראה לומר שמום עובר שייך שיהיה גם באהרן הכהן
אשמח לתגובתכם!!!!
הבנתי כוונתך ובכו"א הערתי עמש"כ שהרי הרמב"ן שהבאת כותב בזה"ל "כי לא יארע דבר זה בגופו כי מלאך ד' צבקות הוא" ועל כן קשה לחלק בין נתרפא מיד או לא.קשישא אמר:כנראה מדבריך לא הבנת כוונתיהפקדתי שומרים אמר:ר' @קשישא קשה לקבל את התירוץ אחר שאהרון נצטרע בפועל. מה שנתרפא מיד, אינו מסיר ממנו את שם הטומאה והדק"ל. ובפרט שאם נסתמך על ד' המדרש המובא בגמ' בשם ר"ע (שמכוחו טענת) שלד' אין מובן כ"כ מה טען לו ריב"ב.קשישא אמר:לדעתי התירוץ על הרמב"ן דעניין צרעת אינו המראה בעצמותו אלא הטומאה שמחמת הצרעת ובאמת לא יתכן שאהרן הכהן היה טמא בצרעת מחמת היותו מלאך ד' ובאמת מיד נתרפא ולא מצינו בחז"ל שטימאוהו כמו מרים ואולי זה גם כוונת הרב אוריאל שציין שנתרפא מיד
ואף שברמב"ן שם כתב שלא יתכן באהרן שיהיה בו מום מ"מ נראה לומר שמום עובר שייך שיהיה גם באהרן הכהן
אשמח לתגובתכם!!!!
כידוע בצרעת עד שהכהן אינו מטמא את המנוגע אין כאן כלל טומאה
ולא העניין הוא מה שנתרפא מיד, אלא מה שבאמת לא טמאוהו כלל !!!!!!
ורק הבאתי שנתרפא מיד ולא טמאוהו וממילא זה יתכן שיהיה גם באהרן הכהן
קשישא אמר:פעמים רבות נגד גמ' מפורשת?!