שמתי לב השנה לרש"י מחודש מאד (בעיני) המבוסס על הספרי. וז"ל הפסוק ורש"י-
(לג) וַיִּסְעוּ מֵהַר יְדֹוָד דֶּרֶךְ שְׁלשֶׁת יָמִים וַאֲרוֹן בְּרִית יְדֹוָד נֹסֵעַ לִפְנֵיהֶם דֶּרֶךְ שְׁלשֶׁת יָמִים לָתוּר לָהֶם מְנוּחָה:
ורש"י- וארון ברית ה' נסע לפניהם דרך שלשת ימים - (ספרי. ב"ב יד) זה הארון היוצא עמהם למלחמה ובו שברי לוחות מונחים ומקדים לפניהם דרך שלשת ימים לתקן להם מקום חנייה:
היינו שארון הלוחות (שהוא אחר מארון הברית שהיה בקודש הקודשים, היה נוסע שלושה ימים לפני המחנה לתור להם מנוחה. בשבילי זה היה חידוש גדול, ועורר מספר שאלות- מי נשא ארון זה? האם היה ציווי מוקדם לאן נוסעים? מה עם מסעות קצרים שהיו בני יום אחד? אשמח את עזרת חו"ר הפורום. ייש"כ!!
(לג) וַיִּסְעוּ מֵהַר יְדֹוָד דֶּרֶךְ שְׁלשֶׁת יָמִים וַאֲרוֹן בְּרִית יְדֹוָד נֹסֵעַ לִפְנֵיהֶם דֶּרֶךְ שְׁלשֶׁת יָמִים לָתוּר לָהֶם מְנוּחָה:
ורש"י- וארון ברית ה' נסע לפניהם דרך שלשת ימים - (ספרי. ב"ב יד) זה הארון היוצא עמהם למלחמה ובו שברי לוחות מונחים ומקדים לפניהם דרך שלשת ימים לתקן להם מקום חנייה:
היינו שארון הלוחות (שהוא אחר מארון הברית שהיה בקודש הקודשים, היה נוסע שלושה ימים לפני המחנה לתור להם מנוחה. בשבילי זה היה חידוש גדול, ועורר מספר שאלות- מי נשא ארון זה? האם היה ציווי מוקדם לאן נוסעים? מה עם מסעות קצרים שהיו בני יום אחד? אשמח את עזרת חו"ר הפורום. ייש"כ!!