הנה גבי האנשים שהיו טמאים לנפש אדם פלוגתא בגמ' אי נושאי ארונו של יוסף היו או אליצפן ועוזיאל או טמאי מת מצווה
ולכאו' הרי ודאי שרוב ישראל קודם מתן תורה נטמאו במתים
ולמה הוזקקו התנאים דווקא למקרים מסויימים אלו לצייר טמאים
[ומשה נשא ארונו של יוסף ולא הוזכר כאן
ועוד שעבד במשכן קודם שרפת הפרה
וכן אהרן ובניו מסתמא נטמאו במצרים ועבדו ועשו הפרה הראשונה עצמה]
[ולשון רש"י גיטין ס שנשרפה הפרה לטמאי מתים שבינהם היאך יעשו פסחיהם ולכאו' נשמע שלא רובם]
ויש ליתן טעם מ"ט לא הוצרכו כל ישראל לטהרה מחמת טומאה דקודם מתן תורה
אם מפני שחשיבי בני נח [שזה אינו מוסכם] או מפני טעם אחר
ולכאו' הרי ודאי שרוב ישראל קודם מתן תורה נטמאו במתים
ולמה הוזקקו התנאים דווקא למקרים מסויימים אלו לצייר טמאים
[ומשה נשא ארונו של יוסף ולא הוזכר כאן
ועוד שעבד במשכן קודם שרפת הפרה
וכן אהרן ובניו מסתמא נטמאו במצרים ועבדו ועשו הפרה הראשונה עצמה]
[ולשון רש"י גיטין ס שנשרפה הפרה לטמאי מתים שבינהם היאך יעשו פסחיהם ולכאו' נשמע שלא רובם]
ויש ליתן טעם מ"ט לא הוצרכו כל ישראל לטהרה מחמת טומאה דקודם מתן תורה
אם מפני שחשיבי בני נח [שזה אינו מוסכם] או מפני טעם אחר