מ"ש בכורי הלוים מבכורי הבכורות לענין פדיון הבן?

ביאור הדבר

משתמש ותיק
אשמח אם מישהו יסביר לי דברי הרא"ש.

רא"ש במדבר (פרשת במדבר) פרק ג פסוק מז
(מז) ולקחת חמשת שקלים וכן לדורות וא"ת ולמה אין פודים הלויים בכוריהם הנולדים מכאן ולהבא כמו בכורות ישראל שפודים בכוריהם וי"ל דכל הלוים הנולדים הם מאלו שפדו כבר הבכורות אבל בכורות ישראל אינם נולדים מן הבכורות שנפדו אלא מכל ישראל שלא נפדו ואותם שנולדו מן הבכורות אינם יודעים אם הם לויים או בכורות ישראל לפיכך צוה לפדות כל הבכורות שנולדו מכאן ולהבא.
 
 

shas

משתמש רגיל
להבנתי - הרי פדו את כל הלווים בעד הבכורות דהיינו שהקדושה שהייתה בבכורים עברה ללויים, ואמנם בכורות ישראל נפדו רק אותם
שהיו במדבר אבל ישראל פשוט שנולד לו בכור אח״כ הוא לא פדוי וא״כ נתחדשה פה קדושת בכור חדשה שמחייבת פדיה.
משא״כ הלווים שכולם נפדו שוב א״צ לפדותם,
וא״ת למה מי שנולד לבכור ישראל שכבר פדו אותו צריך פדיה מחדש הרי לא נתחדשה פה שום קדושה, י״ל שאם נגיד שאחד כזה לא
יפדה יבואו לומר שהוא לוי, וכן ההיפך על הלוי יאמרו שהוא ישראל בכור ולכן לא חילקו וציוו לפדות כל בכור ישראל.
 
חלק עליון תַחתִית