כלי הקודש אסורים במגע ובראיה ומותרים בנשיאה

rk1234

משתמש ותיק
הנה לגבי טומאת נבלה במגע מטמא רק עצמו ןבמשא מטמא בגדים ורואים שמשא יותר מטמא משא"כ כאן לגבי כלי המשכן כתוב שבני קהת נושאים ולגעת אסור להם ואולי החילוק הוא שלגבי לטמאות יותר חמור מגע ולגבי להיטמא יותר חמור נושא
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
rk1234 אמר:
הנה לגבי טומאת נבלה במגע מטמא רק עצמו ןבמשא מטמא בגדים ורואים שמשא יותר מטמא משא"כ כאן לגבי כלי המשכן כתוב שבני קהת נושאים ולגעת אסור להם ואולי החילוק הוא שלגבי לטמאות יותר חמור מגע ולגבי להיטמא יותר חמור נושא
מה ענין המשאות של המשכן לטומאה וטהרה, עירוב פרשיות קחזינא הכא.
 
 

rk1234

משתמש ותיק
פותח הנושא
כמעיין המתגבר אמר:
מה ענין המשאות של המשכן לטומאה וטהרה, עירוב פרשיות קחזינא הכא.
מה הענין שלא יגעו כי צריכים לשמור על קדושתם
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
rk1234 אמר:
כמעיין המתגבר אמר:
מה ענין המשאות של המשכן לטומאה וטהרה, עירוב פרשיות קחזינא הכא.
מה הענין שלא יגעו כי צריכים לשמור על קדושתם
ובכל זאת קדושה וכבוד הוא דבר בפני עצמו ותלי בסברא, והלכות טומאה הם דבר בפני יצמו והם גזירת הכתוב ומה ענין זה לזה?
 
 

rk1234

משתמש ותיק
פותח הנושא
אולי אפשר לומר עפ"י אגדה שבטומאה הענין לא להתעסק עם הטומאה יותר חמור מהענין של חיבור עם הטומאה ומשא זה ענין של התעסקות עם הטומאה כי בדבר שמתעסקים איתו זה פחות חיבור לדבר אבל המתעסק הוא יותר קשור לדבר הענין של [ כמו שמצינו שהרורי עבירה קשים מעבירה ] משא"כ בקדושה הענין של להתעסק עם הקדושה זה דבר טוב כי בקדושה זה לא פוגם זה פועל רק באדם שהוא מתעסק עם הדבר אבל חיבור עם הקדושה זה פוגע בקדושה
 

שוויצרי קטן

משתמש רשום
אולי אפשר לומר עפ"י אגדה שבטומאה הענין לא להתעסק עם הטומאה יותר חמור מהענין של חיבור עם הטומאה ומשא זה ענין של התעסקות עם הטומאה כי בדבר שמתעסקים איתו זה פחות חיבור לדבר אבל המתעסק הוא יותר קשור לדבר הענין של [ כמו שמצינו שהרורי עבירה קשים מעבירה ] משא"כ בקדושה הענין של להתעסק עם הקדושה זה דבר טוב כי בקדושה זה לא פוגם זה פועל רק באדם שהוא מתעסק עם הדבר אבל חיבור עם הקדושה זה פוגע בקדושה
אהבתי!
אפשר אולי להוסיף במליצה שהרי הנושא כשני חצאי זיתים טמא
ואילו הנוגע בשני חצאי זיתים אם אין נוגע וחוזר ונוגע הוא טהור
ואין זה אלא שכאשר נושאים דבר כל כולנו מרכבה לטומאה ולכן שתי חצאי זיתים מצתרפים
משא”כ הנגיעה הוא דבר חיצוני אלינו ואנחנו אלו ששולטים בו
 
חלק עליון תַחתִית