מנין שבט מנשה ושמעון

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה ו/או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק

פותח הנושא
נבשר
הודעות: 2846
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 992 פעמים
קיבל תודה: 956 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

מנין שבט מנשה ושמעון

שליחה על ידי נבשר » 15 מאי 2021, 23:39

בפרשה מוזכר מנין השבטים ויש פער במנין של פרשת פנחס ששם המנין אחרי קרח והמדינים,
אבל בשבט שמעון ומנשה יש פער מאוד גדול.
בבמדבר שבט שמעון = 59300.
שבט מנשה = 32200.
ובפרשת פנחס אחרי קרח ומגיפת המדינים - 
שבט שמעון = 22200.
שבט מנשה = 52700.
הלא דבר הוא.


פינחס רוזנצוויג
הודעות: 1295
הצטרף: 18 ינואר 2021, 15:04
נתן תודה: 354 פעמים
קיבל תודה: 497 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מנין שבט מנשה ושמעון

שליחה על ידי פינחס רוזנצוויג » 15 מאי 2021, 23:52

מבואר ברש"י שמתו שבט שמעון במגיפה ע"ד פעור.


פותח הנושא
נבשר
הודעות: 2846
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 992 פעמים
קיבל תודה: 956 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מנין שבט מנשה ושמעון

שליחה על ידי נבשר » 15 מאי 2021, 23:58

פינחס רוזנצוויג כתב:
15 מאי 2021, 23:52
מבואר ברש"י שמתו שבט שמעון במגיפה ע"ד פעור.
מקור?
ושבט מנשה?


פינחס רוזנצוויג
הודעות: 1295
הצטרף: 18 ינואר 2021, 15:04
נתן תודה: 354 פעמים
קיבל תודה: 497 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מנין שבט מנשה ושמעון

שליחה על ידי פינחס רוזנצוויג » 16 מאי 2021, 00:19

נבשר כתב:
15 מאי 2021, 23:58
מקור?
במדבר כו יג
נבשר כתב:
15 מאי 2021, 23:58
ושבט מנשה?
עיין רמב"ן כה נד, ולא ביאר למה נתרבו.


יושב בשבת תחכמוני
הודעות: 949
הצטרף: 27 יולי 2020, 23:33
נתן תודה: 274 פעמים
קיבל תודה: 517 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מנין שבט מנשה ושמעון

שליחה על ידי יושב בשבת תחכמוני » 16 מאי 2021, 00:32

נבשר כתב:
15 מאי 2021, 23:39
בפרשה מוזכר מנין השבטים ויש פער במנין של פרשת פנחס ששם המנין אחרי קרח והמדינים,
אבל בשבט שמעון ומנשה יש פער מאוד גדול.
בבמדבר שבט שמעון = 59300.
שבט מנשה = 32200.
ובפרשת פנחס אחרי קרח ומגיפת המדינים - 
שבט שמעון = 22200.
שבט מנשה = 52700.
הלא דבר הוא.
מסתמא אתה מתכוון לרמז עם האותיות הזהות בשמותם, מ' נ' ש', וה' וע' מתחלפות,
ולרמז שיש כאן מעין 'החלפה'
<כך שאין כ"כ טעם להביא מקורות רק לחצי אחד של התמונה>.

אני מנסה למצוא עוד דברים מקבילים בין מנשה ושמעון, ולע"ע לא כ"כ מצליח (מלבד זאת שגם שמעון הוא כעין בן זוגו של לוי, כמנשה שיש לו בן זוג). מענין בהחלט.


שפת הים
הודעות: 209
הצטרף: 15 פברואר 2021, 20:27
נתן תודה: 24 פעמים
קיבל תודה: 41 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מנין שבט מנשה ושמעון

שליחה על ידי שפת הים » 16 מאי 2021, 01:13

יושב בשבת תחכמוני כתב:
16 מאי 2021, 00:32
אני מנסה למצוא עוד דברים מקבילים בין מנשה ושמעון,
מנשה לא שוכן כולו ביחד, חצי בעבר הירדן וחצי נכנסו לא"י.
וכן שמעון מפוזר.


rk1234
הודעות: 230
הצטרף: 18 נובמבר 2020, 11:33
נתן תודה: 71 פעמים
קיבל תודה: 79 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מנין שבט מנשה ושמעון

שליחה על ידי rk1234 » 18 מאי 2021, 22:01

אני שמעתי פעם פרוש מחודש שכתוב מקצתו באברבנאל שיש כמה שאלות בענין שבט מנשה השאלה הראשונה שהם לא ביקשו לשבת  בעבר הירדן ומשה רבנו נתן להם , שאלה שניה למה קרו לזה ארץ הגלעד הרי זה על שם גלעד בן מכיר ומשמע שזה היה שמו קודם , שאלה שלישית למה יאיר קיבל איתם הרי הוא בן חצרון משבט יהודה ואמו משבט מנשה ואיך שבט אחר יכול להתערב ביניהם , שאלה רביעית בני גד וראובן מצינו שהם בנו את כל הערים ובני מנשה כתוב שהם לכדו את העיר , שאלה חמישית מה הפשט שחצי שבט נמצא בארץ ישראל וחצי נמצאים בעבר הירדן , ושמעתי שמכיר קבל מיוסף את השטח עוד לפני שבנ"י השתעבדו ולכן במצרים הם היו רק חלקם כי בני מכיר נשארו שם ולכן קראו שמה גלעד ושבנ"י היו במדבר באיזה שלב הם הצטרפו אליהם ולכן קפץ מספרם ומשה נתן להם את זה כי זה היה שייך להם וקרו לזה ארץ הגלעד כי כבר קודם הם היו שם ויאיר קיבל איתם כי מכיר נתן לבתו וזה לא בתור חלוקת השבטים והם לא היו צריכים לבנות רק בניתיים התישבו שם האמורי ולכן הם היו צריכים לכבוש מחדש וחצי שבט קיבל רק בני מכיר כי זה היה שייך למכיר 


פותח הנושא
נבשר
הודעות: 2846
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 992 פעמים
קיבל תודה: 956 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מנין שבט מנשה ושמעון

שליחה על ידי נבשר » 18 מאי 2021, 22:30

rk1234 כתב:
18 מאי 2021, 22:01
אני שמעתי פעם פרוש מחודש שכתוב מקצתו באברבנאל שיש כמה שאלות בענין שבט מנשה השאלה הראשונה שהם לא ביקשו לשבת ומשה רבנו נתן להם , שאלה שניה למה קרו לזה ארץ הגלעד הרי זה על שמו גלעד בן מכיר ומשמע שזה היה שמו קודם , שאלה שלישית למה יאיר קיבל איתם הרי הוא בן חצרון משבט יהודה ואמו משבט יהודה ואיך שבט אחר יכול להתערב ביניהם , שאלה רביעית בני גד וראובן מצינו שהם בנו את כל הערים ובני מנשה כתוב שהם לכדו את העיר , שאלה חמישית מה הפשט שחצי שבט נמצא בארץ ישראל וחצי נמצאים בעבר הירדן , ושמעתי שמכיר קבל מיוסף את השטח עוד לפני שבנ"י השתעבדו ולכן במצרים הם היו רק חלקם כי בני מכיר נשארו שם ולכן קראו שמה גלעד ושבנ"י היו במדבר באיזה שלב הם הצטרפו אליהם ולכן קפץ מספרם ומשה נתן להם את זה כי זה היה שייך להם וקרו לזה ארץ הגלעד כי כבר קודם הם היו שם ויאיר קיבל איתם כי מכיר נתן לבתו וזה לא בתור חלוקת השבטים והם לא היו צריכים לבנות רק בניתיים התישבו שם האמורי ולן הם היו צריכים לכבוש מחדש וחצי שבט קיבל רק בני מכיר כי זה היה שייך למכיר
פשש מחודש ביותר.

סמל אישי של משתמש

הכהן
הודעות: 2613
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 542 פעמים
קיבל תודה: 926 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מנין שבט מנשה ושמעון

שליחה על ידי הכהן » 19 מאי 2021, 00:10



אבוה דשמואל
הודעות: 156
הצטרף: 03 ינואר 2021, 11:50
נתן תודה: 124 פעמים
קיבל תודה: 108 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מנין שבט מנשה ושמעון

שליחה על ידי אבוה דשמואל » 19 מאי 2021, 00:17

סוטה לו. תוד"ה מאי.


פותח הנושא
נבשר
הודעות: 2846
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 992 פעמים
קיבל תודה: 956 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מנין שבט מנשה ושמעון

שליחה על ידי נבשר » 07 יוני 2021, 21:58

יושב בשבת תחכמוני כתב:
16 מאי 2021, 00:32
מסתמא אתה מתכוון לרמז עם האותיות הזהות בשמותם, מ' נ' ש', וה' וע' מתחלפות,
ולרמז שיש כאן מעין 'החלפה'
<כך שאין כ"כ טעם להביא מקורות רק לחצי אחד של התמונה>.

אני מנסה למצוא עוד דברים מקבילים בין מנשה ושמעון, ולע"ע לא כ"כ מצליח (מלבד זאת שגם שמעון הוא כעין בן זוגו של לוי, כמנשה שיש לו בן זוג). מענין בהחלט.
היום חשבתי "אפרים ומנשה" - כראובן ושמעון יהיו לי".


פותח הנושא
נבשר
הודעות: 2846
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 992 פעמים
קיבל תודה: 956 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מנין שבט מנשה ושמעון

שליחה על ידי נבשר » 07 יוני 2021, 22:02

"וידברו בני יוסף את יהושע לאמר מדוע נתתה לי נחלה גורל אחד וחבל אחד ואני עם רב עד אשר עד כה ברכני יהוה". יהושע יז יד.

רש"י - "עד אשר עד כה ברכני ה'" - עד אשר ראית שנתרבה מנינו ממנין ראשון למנין שני עשרים אלף וחמש מאות כמנין כה בגימטריא, במנין ראשון אתה מוצא במנשה בספר (במדבר א לד) שנים ושלשים אלף ומאתים ובפנחס (שם כו לד) שנים וחמשים אלף ושבע מאות. דבר אחר עד אשר עד כה ברכה נאמרה לאברהם (בראשית טו ה) כה יהיה זרעך נתקיימה בי ולפי פשוטו עד אשר עד כה עד אשר כך כאשר אתה רואה.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “במדבר”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח