וְאֵ֙לֶּה֙ שְׁמ֣וֹת הָֽאֲנָשִׁ֔ים אֲשֶׁ֥ר יַֽעַמְד֖וּ אִתְּכֶ֑ם (במדבר א ה)

פירט ה' למשה באחד לחודש השני את שמות הנשיאים,
וצריך ביאור,  הרי הנשיאים כבר הקריבו באחד לחודש הראשון את קרבנות הנשיאים, ומכאן ששמם היה ידוע למשה ולכל העם, ולמה הוצרך משה שיאמר לו הקב"ה את שמותם.
 

אור זורח

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
פירט ה' למשה באחד לחודש השני את שמות הנשיאים,
וצריך ביאור,  הרי הנשיאים כבר הקריבו באחד לחודש הראשון את קרבנות הנשיאים, ומכאן ששמם היה ידוע למשה ולכל העם, ולמה הוצרך משה שיאמר לו הקב"ה את שמותם.
האם זה כעין השאלה ששואלים מדוע חזר י''ב פעמים על קרבנות הנשאים או כאן שאלתם בכיוון אחר
כי שם מפרשים כמדומה להראות חביבות כל אחד וגם פה יש לומר שהזכירם שוב בשמותם להראות חביבותם
וכן פירש רש''י על מה שכופל את השם אברהם אברהם משה משה להראות חביבות
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
פירט ה' למשה באחד לחודש השני את שמות הנשיאים,
וצריך ביאור,  הרי הנשיאים כבר הקריבו באחד לחודש הראשון את קרבנות הנשיאים, ומכאן ששמם היה ידוע למשה ולכל העם, ולמה הוצרך משה שיאמר לו הקב"ה את שמותם.
זה היה בכדי שיידע?
או שזה היה מינוי לזה?
 
 

אור זורח

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
לשון הכתוב נראה שהם לא היו ידועים למשה.
האם הדיוק הזה מוכרח? ?

גם אפשר שהנשיאים עזרו במנין כלשון רש''י לסייע במניין
לכן נתן להם כבוד למנות אותם גם כן בפירוש בשמותם
שהרי הם מונים אחרים ומגיע להם הכבוד הזה
 

יתכן ומסתבר

משתמש ותיק
על כך אמר הכתוב 'אלה קרואי העדה' וגו', כלומר אע"פ שה' הורה למשה לקחת אנשים אלו 'אשר נקבו' לו כאן 'בשמות', עליך לדעת כי אנשים אלו הם 'קרואי העדה' הנקראים מאז ומעולם לכל דבר חשיבות שבעדה.
אלא שכמובן כל זמן שה' לא ציווה לקרא להם גם כאן לענין מנין פקודי שבטם היה אפשר לעשות את המנין ע"י אנשים אחרים, וה' ציווהו שהמנין ייעשה דוקא ע"י נשיאים אלו דייקא.
 
חלק עליון תַחתִית