במספר בנ"י, לא קשה מידי, שכתוב בתורה שנמנו כל יוצאי צבא בלבד, ובפשוטו [וכן כתבו להדיא חלק מהראשונים] הכוונה שמי שאינו ראוי לצאת לקרב אינו נספר, כגון חולים וזקנים וחלשים, [וזה הבסיס למדרש שלא נמנו אלא עד גיל 60, ואינו סותר לפשוטו של מקרא], ולכן אם היה מספר לא עגול, מכיון שגם ביוצאים למלחמה זה לא נח, שחררו את מי שהכי פחות מתאים, וממילא נשאר מספר עגול,
בלווים זה בהכרח מדוייק, מפני שהבכורים הישראלים היתרים על הלווים הם מדוייקים, אלא שיש לי דברים לומר שלא כל הלווים נמנו מחמת קושיות אחרות, ואינו ברור, וצ"ע.
בשבי מדיין, ברור כשמש שעיגלו, אולי זרקו לפח את היתרות על העיגול.....