האם כבר עברנו ימי חבלי משיח ועיקרי ימי צרה

שראלטשיק

משתמש ותיק
האם יש לרבותינו תלמידי חכמים בפורום זה מגדולי ישראל שאמרו שכבר עברנו עיקר הצרות המבוארים במקראות של התוכחה וכדו' בנוגע ימי הגלות?  

ידועים דברי הנועם אלימלך אך רציתי למצא מגדולי זמנינו בענין זה

ואתחיל במה שכבר ראיתי

בספר אורחות רבינו (ח"א עמוד רפ"ז) "בפורים תש"ל אמר לי מו"ר זצוק"ל שאנו קרובים מאד לביאת המשיח צדקנו כי כבר עברנו את רוב חבלי המשיח ועיקר רוב חבלי המשיח הי' במלחמת העולם השני' שבה עבר עמנו יסורים נוראים".
 אור יחזקאל (ח"ג אמונה עמוד רצב) "וכן יש להתבונן בגודל הצרות שיש לישראל ומובא בנביא דניאל (יב א) והיתה עת צרה ליעקב אשר לא נהייתה מהיות גוי עד העת ההיא ובעת ההיא ימלט עמך כל הנמצא כתוב בספר והנה להוותנו עומדים אנו כבר אחרי ימי העת צרה האלו שהיו בתקופה האחרונה"
 ובספר מנחת יהודה (הושענא רבה) איתא "איתא בלק"ת כוי כמבואר מע"ל וכן איתא בזוה"ק (וירא קי"ט) יזדווגון כלהון עממיא על ברתי ליעקב לאדחייא לון מעלמא, ועל ההוא זמנא כתיב (ירמיה ל ז) ועת צרה היא ליעקב אבל וממנה יוושע ומההוא זמנא מלכא משיחא יתער ככל עלמא עכ"ל, אז ויצא ה' ונלחם בגוים (זכרי יד ג) וינקום נקמתנו ואז זבח לו בבצרה, וכן איתא בתק"ז (ת"ז) "ווי ליה לסמא-ל כד קב"ה ייתי למפרק לשכינתא ולישראל בנהא... ככה אמר רשב"י והאריה"ק לפני הרבה מאות שנה ועכשיו בדורנו הרישא יזדווגין כל עממיא על כנ"י כו' נתקיים ובלי ספק שאלו היה חבלי משיח אחרונים, אך סיפא ווי לי לסמאל כו' וגם מההוא זמנא יתער מלכא משיחא כו' עדיין לא נתקיים ומתקרב כל זה לבוא".
 עוד איתא שם (שבועות) "היסורים ממרקין העונות ודורנו שסבלו כל כך חבלי משיח בשחיטות והריגות אלפי אלפים בזמן האחרון ככר לקתה בכפלים ונתמרקו עוונותינו, ובטח אלו ההריגות היה חבלי משיח האחרונים ודורנו דורו של משיח".

ועי' ברמב"ן (וילך לא יז-יח) שכתב וז"ל "וטעם ואנכי הסתר אסתיר פני פעם אחרת כי בעבור שהרהרו ישראל בלבם כי חטאו לאלקים ועל כי אין אלקיהם בקרבם מצאום הרעות האלה הי' ראוי לרוב חסדי ה' שיעזרם ויצילם שכבר כפרו בע"ז וכענין שנאמר (ירמיה ב' ל"ה) הנני נשפט אותך על אמרך לא חטאתי, ולכך אמר  על כל הרעה הגדולה שעשו לבטוח בע"ז, יסתיר עוד פנים מהם, ולא כהסתר פנים הראשון שהסתיר פני רחמיו, ומצאום רעות רבות וצרות, רק שיהיו בהסתר פני הגאולה, ויעמדו בהבטחת פני רחמיו, ואף גם זאת בהיותם בארץ אויביהם לא מאסתים ולא געלתים וגו' עד שיוסיפו על החרטה הנזכרת וידוי גמור ותשובה שלימה וכו'"
 

לבי במערב

משתמש ותיק
כן התבטא כמ"פ כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע, בהתבסס על דברי כ"ק חותנו אדמו"ר מהוריי"צ מליובאוויטש נ"ע.
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
לבי במערב אמר:
כן התבטא כמ"פ כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע, בהתבסס על דברי כ"ק חותנו אדמו"ר מהוריי"צ מליובאוויטש נ"ע.

תודה 
האם יש לך מראה מקומות?
 
יש סברא לומר, שלמרות שהיום רוב ישראל לצערנו חילונים, את העיקר העונש על זה כבר קיבלנו בשואה. ואז התקיימו הנבואות הקשות למקרה שעם ישראל יחטא.
כי היותם חילונים זה לרוב בגלל אבותיהם והם עצמם תינוקות שנשבו, ומי שמרד בהקב"ה היו המשכילים והציונים שהיו לפני כן.
ואמנם גם בימינו יש את אלה שנלחמים בהקב"ה ועושים להכעיס, אם כי למרות שליטתם בבית המשפט ובתקשורת - בעם הם מהווים מיעוט שבמיעוט.
זו כמובן רק סברא, ואין כל בטחון בזה.
נקוה שבמהרה יתקיים הסוף - וביקשתם משם את ה' אלוקיך ומצאת
 

יאיר

משתמש ותיק
לא רוצה לאכזב אבל נבואת יחזקאל בפרק לז-לח עוד לא התקיימה

שם מבואר בגוג ומגוג, רעידת אדמה (בכל הארץ, בקיעת הר הזיתים וכו') ו/או פצצת אטום על אדמת א"י

וכן זכריה יג-יד
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
כנראה שלא ידוע לך שכמעט כל הגדולים הצביעו על זה
שדברי הגמ' במגילה על פרק לו ביחזקאל כבר התקיימו
"ומה ראו לומר קיבוץ גליות לאחר ברכת השנים דכתיב ואתם הרי ישראל ענפכם תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל כי קרבו לבוא", ועי' בגמרא (סנהדרין צח) "אין לך קץ מגולה מזה שנאמר 'ואתם הרי ישראל ענפכם תתנו'" וכו' ופרש"י "כשתתן ארץ ישראל פריה עין יפה אז יקרב הקץ ואין לך קץ מגולה יותר" והרמב"ן בספר בגאולה כתב "ואשר כתוב עליו "ואתם הרי ישראל ענפכם תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל כי קרבו לבוא" ענינו שיצוה להרים לשאת פרים כאשר יקרב קץ ישראל לשוב טרם בואם".

אם יש מי שמוענין אני יכול להעלות דבריהם להפורם
 
יאיר אמר:
לא רוצה לאכזב אבל נבואת יחזקאל בפרק לז-לח עוד לא התקיימה

שם מבואר בגוג ומגוג, רעידת אדמה (בכל הארץ, בקיעת הר הזיתים וכו') ו/או פצצת אטום על אדמת א"י

וכן זכריה יג-יד
המדובר על צרות חבלי משיח לישראל.
פצצת האטום תהיה על הגויים שיבואו להרוג אותנו לא עלינו חלילה...
ולכאורה זה מדובר על אחרי ביאת משיח
 

יאיר

משתמש ותיק
לא ברור איך יהיה עד שיהיה (הרמב"ם. יתכן שגוג תהיה לפני ביאת המשיח ויתכן שאחרי - זו גם מחלוקת במפרשים).

אתה אומר שהאטום יהיה על הגוים. ודאי ידוע לך מדרשי חז"ל שכגאולה ראשונה כך גאולה אחרונה וגם בה יזכו להגאל רק חמישית (20%) מעם ישראל כמו ביציאת מצרים ובזהר מובא שיהיו 15 ימי חושך שבהם ימותו רשעי ישראל. ויש דעות (רבא בסנהדרין כמדומני) "מחמירות" (כמו שגם ביציאת מצרים יש אומרים רק אחד מ500 נגאל) שכמו שביציאת מצרים זכו רק 2 מתוך 600,000 להכנס לארץ (כלב ויהושע ודלא כמדרש שנשארו עוד כ-15,000 כמדומני) כך בגאולה האחרונה דהיינו אחד מ - 300,000...

תאמין לי שגם אני הייתי רוצה לומר כמוך אבל מה נעשה עם נבואות יחזקאל ומדרשי חז"ל..נמחק??
(השאלה מופנית גם לשראלטשיק)
 
ע"פ מה שקיבלנו מרבותינו בעז"ה משיח יחזיר כל ישראל בתשובה ואפי' בגמ' כתוב על האומרים אחד מעיר וכו' לא ניחא למרייהו וכו'. ואם ימותו - זה רק שונאי ה' המחטיאים והנלחמים בה'. וגם בגאולת מצרים לא מתו הרשעים כי אם רק אלו שלא רצו להיגאל, והנגאלים גם היו עובדי ע"ז.

לגבי האטום - צא וראה באותם פסוקים ביחזקאל שמהם נראה לך שתהיה פצצת אטום ותראה על מי הם מדברים! על שונאי ישראל הגויים שיעלו על ירושלים!
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
אם היו כותבים פה סקירה היסטורית על כל הפעמים שעם ישראל על כל גדולי הדור שהיו אז חשב שעבר את תלאות המשיח והנה הוא בא, ולאחר מכן חזרה הגלות ביתר שאת, היינו מבינים בבירור שאשכול זה הוא מיותר ועדיף לא לשחק בניחושים.
 
חלק עליון תַחתִית