האם שייך כפרת עוונות בלי תשובה ? רמב"ן פרשתנו כו מא

או אז יכנע לבבם הערל כמו או נודע כי שור נגח הוא (שמות כא לו) לשון אחר אולי שמא אז יכנע לבבם הערל "ואז ירצו את עונם" יכפרו על עונם ביסוריהם לשון רש"י והנכון בעיני שיאמר והבאתי אותם בארץ אויביהם או עד זמן יכנע לבבם הערל או עד זמן ירצו את עונם באורך הגלות 
והדבר טעון ביאור 
 

בשלמא

משתמש ותיק
שעיר המשתלח מכפר על הקלות בלא תשובה
אבל אינו ענין לנידונך
 

יהודה זעירא

משתמש רגיל
התקשתי בקושיה זו זמן רב
וקצת נראה לישב שבעשית החטא נוצרת מציאות של רע
וכשכוחות הרע פועלים את פעולתם מציאותם מתבטלת
 
חלק עליון תַחתִית