והרי כל המצוות נאמרו בסיני, אלא מה שמיטה נאמרו כלולותיה ופרטותיה בסיני אף כל המצוות וכו'.
א.
לכאורה אם רק מפה לומדים שנאמרו פרטותיה של כל המצוות בסיני, א"כ מה הקושיא מתחילה הרי כל המצוות נאמרו בסיני, הרי כל המצוות נאמרו רק כלליות בסיני, ובא הכתוב ללמד שגם פרטי המצוות של שמיטה נאמרו בסיני, גם לולא שלא נשנו בערבות מואב, עכ"פ הפרטים הכתובים כאן.
ב.
גם מה הראיה מזה שלא נשנו בערבות מואב שנאמר בסיני, אולי נאמר באוהל מועד, ואם משום מה שכתוב בסוף הפרשה אלה המצוות, הרי דרשו חז"ל שזה הולך על כל המצוות, ואעפ"כ זה הולך רק על הכללות ולא על הפרטות.
ג.
עוד קשה שלא הקשה בהר סיני למה נאמר, רק מה עניין שמיטה אצל הר סיני, משמע שהקושיא הוא לא היתור, רק למה נאמר דווקא פה ולא במקום אחר, א"כ לא תירץ כלום.
א.
לכאורה אם רק מפה לומדים שנאמרו פרטותיה של כל המצוות בסיני, א"כ מה הקושיא מתחילה הרי כל המצוות נאמרו בסיני, הרי כל המצוות נאמרו רק כלליות בסיני, ובא הכתוב ללמד שגם פרטי המצוות של שמיטה נאמרו בסיני, גם לולא שלא נשנו בערבות מואב, עכ"פ הפרטים הכתובים כאן.
ב.
גם מה הראיה מזה שלא נשנו בערבות מואב שנאמר בסיני, אולי נאמר באוהל מועד, ואם משום מה שכתוב בסוף הפרשה אלה המצוות, הרי דרשו חז"ל שזה הולך על כל המצוות, ואעפ"כ זה הולך רק על הכללות ולא על הפרטות.
ג.
עוד קשה שלא הקשה בהר סיני למה נאמר, רק מה עניין שמיטה אצל הר סיני, משמע שהקושיא הוא לא היתור, רק למה נאמר דווקא פה ולא במקום אחר, א"כ לא תירץ כלום.