פנינים משלחן הגאון רבי אברהם גניחובסקי - פרשת אמור

כבוד שמים

משתמש ותיק
הצג קובץ מצורף פירורים- פרשת אמור.pdf
יש להעיר בענין "חשב שאינו צריך להוציאו", שהכוונה להוציא היא בכלל לא כוונה על איש מסויים, שהרי בש"ץ יד"ח גם מי שהי' עובר אחורי בית הכנסת, וא"כ אין כאן שום כוונה מסויימת להפקיע מישהו, אלא שהוא נכלל בכלל כל מי שירצה לצאת ידי חובה.
 

כבוד שמים

משתמש ותיק
פותח הנושא
עוד יש להעיר במה שכתב להוכיח מהטורי אבן, שאינו ראוי מדרבנן נחשב אינו ראוי מדאו', ממה שעשה דוחה לא תעשה כיון שאין תקנה להרבות ממזרים.
וההוכחה היא מתוך הבנה שאיסור להרבות ממזרים הוא איסור דרבנן, אבל לשון התו' הוא שאין זו תקנה, ונח' בזה האחרונים באה"ע סי' ד' האם זה איסור או רק אינו ראוי.
וא"כ פי' התו' הוא שכיון שאין זו תקנה זו לא אפשרות מעשית, וממילא עדל"ת, ולא משום שאינו ראוי מדרבנן.
 

מלך הבשן

משתמש רגיל
כבוד שמים אמר:

יש להעיר בענין "חשב שאינו צריך להוציאו", שהכוונה להוציא היא בכלל לא כוונה על איש מסויים, שהרי בש"ץ יד"ח גם מי שהי' עובר אחורי בית הכנסת, וא"כ אין כאן שום כוונה מסויימת להפקיע מישהו, אלא שהוא נכלל בכלל כל מי שירצה לצאת ידי חובה.
איך למה מי הפכו הפנינים לפירורים???
 

כבוד שמים

משתמש ותיק
פותח הנושא
יהודי אמר:
מעניין שמביא מהספר פסקי תשובות
זה שייך לתחום תולדותיו של הגאון זצ"ל, הגר"ח גריינימן המליץ עליו את הפסוק "וישתחו אברהם לפני ..." (לא כלפי ה'פסקי תשובות' ח"ו).
 
חלק עליון תַחתִית