חיוב לכהן ליטמא לאביו

ShowF

משתמש חדש
נשאלתי האם יש חיוב לכהן להיטמא לאביו, או זה רשות?
אשמח למקורות

תודה
 

ShowF

משתמש חדש
פותח הנושא
לא הבנתי
אבל מצאתי כבר, חינוך מצוה רס"ד, מביא ספרא שזהו חיוב ולא סתם רשות
 

מאן דהו

משתמש ותיק
איך יתכן שהתורה התירה איסור טומאה חמורה של כהן בשביל רשות. ודאי חיוב
 

ShowF

משתמש חדש
פותח הנושא
נו נו. לא היינו פוסקים לפי סברא זו.
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
מחשבות אמר:
האם אדם שאינו כהן מצווה להיטמא לאביו???
אמרי ברוך על הטורי אבן ראש השנה טז א 
מפרש דברי הרמב"ם אבל פרק ב' הלכה ו שכתב שמי שמוזהר על הטומאה כגון כהן מוזהר מלהטמאות אבל מי שאינו מוזהר על הטומאה אינו מוזהר להטמאות לקרוביו 
ומפרש שוודאי שכל אדם מוזהר להתעסק בצרכי המת אלא שכהן מצווה להטמאות בדווקא 
ודווקא כהן ולא מי שאינו מוזהר על הטומאה 
ויש עוד אחרונים שדרכו בדרך זו 
אבל כמובן שזה חידוש גדול 

 
 

הכהן

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
איך יתכן שהתורה התירה איסור טומאה חמורה של כהן בשביל רשות. ודאי חיוב

התורה לא התירה
התורה אסרה על כהן להתקרב - קירבה המביאה לידי טומאה - למת שאינו משבעת קרוביו
 

HaimL

משתמש ותיק
מחלוקת בפ"ק דסוטה 

לה יטמא רשות דברי רבי ישמעאל ור''ע אומר חובה

וחלקו בעוד דברים (זאת מחלוקת ביסוד)
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
HaimL אמר:
מחלוקת בפ"ק דסוטה 

לה יטמא רשות דברי רבי ישמעאל ור''ע אומר חובה

וחלקו בעוד דברים (זאת מחלוקת ביסוד)
עדייין יתכן שהוא רק במקום הצורך 
וראה בשו"ע סימן שעג סעיף ה שיש שיטה 
שזה אפילו לא רשות שלא במקום הצורך 
 
 

זוזו

משתמש ותיק
האם זה מתיר להכנס לבית הקברות ע"מ לקבור אף שנטמא גם לאחריני כגון ד"א תוך קבר
 

HaimL

משתמש ותיק
איש ווילנא אמר:
HaimL אמר:
מחלוקת בפ"ק דסוטה 

לה יטמא רשות דברי רבי ישמעאל ור''ע אומר חובה

וחלקו בעוד דברים (זאת מחלוקת ביסוד)
עדייין יתכן שהוא רק במקום הצורך 
וראה בשו"ע סימן שעג סעיף ה שיש שיטה 
שזה אפילו לא רשות שלא במקום הצורך 
אה"נ כדבריך, אבל נחלקו אם במקום הצורך הוא מצווה או רשות. ומקום הצורך, בפשטות הוא אפילו בדאיכא אחריני שיתעסקו עמו, דאל"כ הרי הוא דין של מת מצווה
 
 
חלק עליון תַחתִית