מרן המשגיח
משתמש רגיל
כתוב בויקרא רבה פרשה כד
א"ר יודן כתיב ואתה מרום רוממות אתה נוהג בעולמך נתת כהונה לאהרן לעולם ברית מלח היא נתת מלכות לדוד לעולם שנאמר הלא לכם לדעת כי אלהי ישראל נתן ממלכה נתת קדושה לישראל לעולם שנאמר קדושים תהיו.
כלומר שגם בלי לעשות משהו אדם קדוש בעצם כבר מלידה כיהודי ע"פ הבטחת ה' כלשון המדרש.
דברים אלו לכאורה סותרים את פשטות הפסוק שיש כאן ציווי להתקדש, כלומר שעד שלא יעבוד האדם ויקדש עצמו הרי בכלל אינו קדוש.
אשמח להבין את הדברים.
א"ר יודן כתיב ואתה מרום רוממות אתה נוהג בעולמך נתת כהונה לאהרן לעולם ברית מלח היא נתת מלכות לדוד לעולם שנאמר הלא לכם לדעת כי אלהי ישראל נתן ממלכה נתת קדושה לישראל לעולם שנאמר קדושים תהיו.
כלומר שגם בלי לעשות משהו אדם קדוש בעצם כבר מלידה כיהודי ע"פ הבטחת ה' כלשון המדרש.
דברים אלו לכאורה סותרים את פשטות הפסוק שיש כאן ציווי להתקדש, כלומר שעד שלא יעבוד האדם ויקדש עצמו הרי בכלל אינו קדוש.
אשמח להבין את הדברים.