וורט יפה לפרשת פקודי

מלמד להועיל

משתמש ותיק
אני זקוק בדחיפות לוורט יפה או פירוש יפה על פרשת פקודי שאפשר לומר בשולחן שבת
[גם בשבוע שעבר אמרתי דברים מתוך מה שכתבו לי באשכול על פרשת ויקהל]
תודה רבה מראש
 

יצחק

משתמש ותיק
אכתוב בקצרה ואתה תאמר את זה כמו שצריך להגיד את זה
אלה פקודי המשכן משכן העדות
אמרו חז"ל למה נזכר שני פעמים משכן משכן שנתמשכן בעוונותיהם של ישראל שתי פעמים
וקשה וכי כאן המקום להזכיר את הענין הזה? הלא כעת הוא זמן שמחה שנגמר המשכן וכו'
והתירוץ דאדרבה זה השבח הכי גדול שאפילו כשחטאו לא נלקח מהם רק בגדר משכון אבל זה שלנו לגמרי, אנחנו תרמנו מנדבת ליבנו אף אחד לא יכול לקחת את זה מאיתנו אפילו לא החטאים שלנו בעצמינו.
זה שמעתי מהרב דוד מינצר והנאני
 

רוצה לדעת

משתמש ותיק
כי ענן ה' על המשכן יומם ואש תהיה לילה בו לעיני כל בית ישראל בכל מסעיהם (מ, ל"ח)
יל"פ שסיים חומש שמות בענין זה עפי"ד הרמב"ן בפתיחה לחומש שמות: והנה הגלות איננו נשלם עד יום שובם אל מקומם ואל מעלת אבותם ישובו. וכשיצאו ממצרים אף על פי שיצאו מבית עבדים עדיין יחשבו גולים כי היו בארץ לא להם נבוכים במדבר וכשבאו אל הר סיני ועשו המשכן ושב הקב"ה והשרה שכינתו ביניהם אז שבו אל מעלות אבותם שהיה סוד אלוק עלי אהליהם והם הם המרכבה ואז נחשבו גאולים ולכן נשלם הספר הזה בהשלימו ענין המשכן ובהיות כבוד ה' מלא אותו תמיד, עכ"ל. וע"ע באדרת אליהו סוף פר' כי תשא וז"ל: ויאמר ה' הנה אנכי כרת ברית ר"ל הנה אנכי כרת ברית והוא קיום ההבטחה אשר לא תופר כי בכל הדברים החטא מונע מה שאין כן בקיום הברית וזהו שכתוב "נגד כל עמך אעשה נפלאות אשר לא נבראו בכל הארץ" והיא שריית הענן על המשכן והכבוד שורה עליהם לעין כל והולך לפניהם לעין כל כמו שכתוב "אשר עין בעין נראה אתה ה' ועננך עליהם" עד שתמהו כל האומות עליהם ואמרו "מי זאת עולה מן המדבר כתימרות עשן" וכמו שכתוב בסוף פקודי "וכבוד ה' מלא את המשכן כי ענן ה' על המשכן יומם ואש תהיה לילה בו לעיני כל בית ישראל בכל מסעיהם" ואף שהלך לפניהם ענן ביציאתם ממצרים לא היה אלא לשעתו עד הים וגם לא היה לעיני כל ישראל אלא רק לפני הנביאים שבהם משא"כ כאן וזהו שכתוב "לעיני כל בית ישראל בכל מסעיהם" וזה הוא הפלא הגדול וכמו שאמרו האומות עליהם אין אלו אלא אלהים וכמו שאמר משה "ונפלינו אני ועמך מכל העם" ונפלינו לשון פלא, עיי"ש עוד. מבו' ש"לעיני כל ישראל" הוא המעלה שהיה בעננים אלו יותר מן הראשונים שכאן ראו כולם ולא רק הנביאים. ומבואר היטב שלכן סיים את "ספר הגאולה" [כלשון הרמב"ן כאן] בקרא זה, ועי'.
 

בנציון

משתמש ותיק
מלמד להועיל אמר:
אני זקוק בדחיפות לוורט יפה או פירוש יפה על פרשת פקודי שאפשר לומר בשולחן שבת
[גם בשבוע שעבר אמרתי דברים מתוך מה שכתבו לי באשכול על פרשת ויקהל]
תודה רבה מראש

הייתי מציע לך לכתוב בכותרת זקוק לוורט יפה. יתכן שהרבה אנשים שלא נכנסו לאשכול, אם היו רואים את הכותרת הזו היו נכנסים ומביאים.
אבל מסתמא גם היה מספיק לך הוורטים היפים של @יצחק ושל @רוצה לדעת
 
חלק עליון תַחתִית