רואים שקוף
משתמש ותיק
@נקודה למחשבה שהתעוררתי בפרשת השבוע, ואשמח לשתף אותה עם שאר החברים בזה הפורום, במחילה מראש מכמה שאזכיר את שמם, ולו רק בכדי להוסיף מעט צבע להודעה.
@השתדלע'ס - לא יותר!, זו צריכה להיות הכותרת של הערתי, שכן זה הוא עיקר עניין ההערה, אך לא אקדים את המאוחר.
כן נראה לי.
@השתדלע'ס - לא יותר!, זו צריכה להיות הכותרת של הערתי, שכן זה הוא עיקר עניין ההערה, אך לא אקדים את המאוחר.
@קרא שמות מ' ד'.והבאת את השלחן וערכת את ערכו והבאת את המנרה והעלית את נרתיה.
שם שם כ"ג.ויערך עליו ערך לחם לפני ה' כאשר צוה ד' את משה.
בכל הכלים של המקדש, מוזכר הכלי ועבודתו, אך לא מוזכר עניין העריכה, הסידור, @סדר הדברים לא מוזכר כלל בזה, עכ"פ לשון סדר, אפילו ב@שולי המעיל לא הוזכר סדר, [מצינו לשון סדר גבי מזבח העולה, וערך עליה העולה, אך לא הוכפל לשון סדר, כמו ערך עולה וכדו'].
@חשבתי דרכי בזה, ו@אמרתי אחכמה, כי כל דרכי העבודה שלנו, איננו יודעים אם באמת נכונים הם אם לא אם להעשות או להעזב, אך עושים אנו מה שנראה לנו נכון, וכולנו בגדר @המצפה לישועת ה' שלא נטעה בדרכינו, ונעשה הנכון והישר בעיניו ית'.
הדבר היחיד שאם עושים מה שלא ראוי זה עבירה של ממש, זה עניין ההשתדלות, מה שעובר את גבולות ההשתדלות, גובל באיסור כפירה, לכך דווקא בזה הוזכר עניין הסדר, בשולחן ובלחם שרומזים לפרנסה, כמאמרם ז"ל, @הרוצה להחכים ידרים ולהעשיר יצפין.
כן נראה לי.