כך נוסעים ממודיעין עילית לירושלים ב ‭5.5‬ ש"ח בלבד!

קיבלתי במייל:
 1. עולים לאוטובוס אומרים לנהג בית חורון ומתקפים ב 5.5 ל 90 דקות הבאות.
 2. כאשר מגיעים לבית חורון אומרים לנהג שאנחנו רוצים נסיעה נוספת ומתקפים שוב.
 מה עומד מאחורי הרעיון?
 5.5 ש"ח נותנים לכם לנסוע כמה שאתם רוצים ב 90 דקות, בתנאי שבכל נסיעה יש עד 15 ק"מ אווירי…
 זה לא צריך להיות 15 ק"מ מנקודת התיקוף הראשונה. ולכן ממודיעין עילית לבית חורון זה בתוך 15 ק"מ, וכן מבית חורון לירושלים לאורך כל תחנות רמות שמגר תחנה מרכזית.
 אגב, משרד התחבורה בעצמו ממליץ לתושבי אילת שרוצים חופשי ארצי של 225 ש"ח, לקחת אוטובוס לבאר שבע ומשם לתקף שוב באוטובוס נוסף של 225 ק"מ לכל רחבי הארץ.
 אפשר גם חופשי יומי 12.5 ואז לנסוע הלוך חזור כמה פעמים שאתה רוצה.
 לילדים זה חצי מחיר.
 העיקרון תקף לכל מקום שיש לנהג תחנת הורדה והעלאה.
 אם הנהג מתעקש אתה יורד ומיד עולה שוב לאותו אוטובוס, ואין לו זכות למנוע ממך את זה.
 

4568734

משתמש ותיק
רעיון חמוד.
אבל נראה לי שהאוטובוסים של קווים שעוברים דרך בית חורון, לא מעלים משם נוסעים לירושלים, אלא רק מורידים כשמישהו רוצה.
או שפשוט אף פעם לא ראיתי מישהו שעלה, כי פשוט לא היה מישהו.
 

איש מזרע אהרן

משתמש ותיק
4568734 אמר:
רעיון חמוד.
אבל נראה לי שהאוטובוסים של קווים שעוברים דרך בית חורון, לא מעלים משם נוסעים לירושלים, אלא רק מורידים כשמישהו רוצה.
או שפשוט אף פעם לא ראיתי מישהו שעלה, כי פשוט לא היה מישהו.
מחשמונאים עד בית חורון (כולל) זה תחנות אסוף והורדה.
 
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
השאלה היא אם זה תקף חוקית.

אין סיבה שלא.
 
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
שאלה אחרת

אתמול נסעתי מנתניה לת"א, שילמתי 12 ש"ח. [חשבתי על הרעיון הזה לנסוע עד הרצליה ב5.5 ושוב מהרצליה בעוד 5.5, אבל בשביל ה1 ש"ח הפרש לא השתגעתי
הבעיה היא שאח"כ המשכתי מת"א לב"ב, כשעליתי לאוטובוס תוך כדי 40 דק' מהעליה לאוטובוס הקודם, וזה תיקף שוב ב5.5 ש"ח

האם זה אכן כך צריך להיות?
אם כך זה חלם במיטבו
ובוודאי שעדיף לעצור כל 14.9 ק"מ, ולתקף שוב מחדש, ולחסוך 7 ש"ח
 

איש מזרע אהרן

משתמש ותיק
כלפי ליא אמר:
[חשבתי על הרעיון הזה לנסוע עד הרצליה ב5.5 ושוב מהרצליה בעוד 5.5,
זהו, שזה לא עוד 5.5 ₪ אלא אותם 5.5 ₪!
 
כלפי ליא אמר:
הבעיה היא שאח"כ המשכתי מת"א לב"ב, כשעליתי לאוטובוס תוך כדי 40 דק' מהעליה לאוטובוס הקודם, וזה תיקף שוב ב5.5 ש"ח

האם זה אכן כך צריך להיות?
כן, כי רק ל-5.5 ₪ יש נסיעת המשך!
 
כלפי ליא אמר:
ובוודאי שעדיף לעצור כל 14.9 ק"מ, ולתקף שוב מחדש, ולחסוך 7 ש"ח
לא 7 ₪ אלא כל הנסיעה הנ"ל ב-5.5 ₪ בלבד!


וזה באמת 
כלפי ליא אמר:
 חלם במיטבו

 
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
ייש"כ גדול

כלומר על 2 נסיעות שכל אחת פחות מ15 ק"מ אפילו שהמרחק הכולל הוא כ30 ק"מ, משלמים רק 5.5? מה ההיגיון המעוות הזה?
 
ישנה דרך קלה יותר לנסוע ב5 ש"ח ממודיעין עילית לירושלים,
עולים לאוטובוס פנימי, מתקפים ונוסעים תחנה אחת או אפילו מתקפים ומיד יורדים,
עולים על האוטובוס לירושלים, הוא לא מוריד נסיעה.
 

זעירא קטינא

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
ישנה דרך קלה יותר לנסוע ב5 ש"ח ממודיעין עילית לירושלים,
עולים לאוטובוס פנימי, מתקפים ונוסעים תחנה אחת או אפילו מתקפים ומיד יורדים,
עולים על האוטובוס לירושלים, הוא לא מוריד נסיעה.
זה באג? או שיש איזה הסבר לזה?
 
 
זעירא קטינא אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
ישנה דרך קלה יותר לנסוע ב5 ש"ח ממודיעין עילית לירושלים,
עולים לאוטובוס פנימי, מתקפים ונוסעים תחנה אחת או אפילו מתקפים ומיד יורדים,
עולים על האוטובוס לירושלים, הוא לא מוריד נסיעה.
זה באג? או שיש איזה הסבר לזה?
 
יש הסבר פשוט: זה באג של השרה מיכאלי. (באגה)
 

ונכתב בספר

משתמש ותיק
וירא בצר להם בשמעו את רינתם

מרגיש לי שאנו מרגישים שבמשק של הרב קו אנחנו מתנקמים בממשלה הזו שייקרה את החד פעמי ומה לא?
 

משתדל לעשות רצון ה'

משתמש ותיק
פותח הנושא
פינחס רוזנצוויג אמר:
ישנה דרך קלה יותר לנסוע ב5 ש"ח ממודיעין עילית לירושלים,
עולים לאוטובוס פנימי, מתקפים ונוסעים תחנה אחת או אפילו מתקפים ומיד יורדים,
עולים על האוטובוס לירושלים, הוא לא מוריד נסיעה.
גם לב"ב זה כך.
נהג אחד אמר לאשתי לתקף שוב.
ע"פ חוק מה צריך לעשות?
 
 

משתדל לעשות רצון ה'

משתמש ותיק
פותח הנושא
https://www.kore.co.il/viewArticle/111331
"נפלאות דרך שווה": כך תוכלו לנסוע בכל הארץ בשקלים בודדיםהתורה חסה על ממונם של ישראל: מספר אברכים שהרגישו בכיסם את הכניסה לתוקף של רפורמת 'דרך שווה' הפוגעת בעיקר בתושבי הפריפריה והערים החרדיות מצאו את ה'שיטה' כיצד לנצל את המערכת הפועלת לפי מרחק ולהגיע כמעט לכל הארץ במחיר מינימוםחזקי ניימן | רכב ותחבורה4.8.2022 | 20:39
8ae10f0ba263d8bb0d59.jpg
אילוסטרציה | צילום: pexelsרפורמת 'דרך שווה' של שרת התחבורה מרב מיכאלי נכנסה לתוקף מספר ימים ותושבי הפריפריה והערים החרדיות התלוננו כי הרפורמה תגרום להם לשלם יותר על תחבורה שסובסדה עד כה ואף עתרו על כך בבג"ץ. עיקרון הרפורמה (שסוקרה בהרחבה ב'בחדרי חרדים') עומדת על כך שתשלום הנסיעה הינו לפי אזורי מרחק וככל שהיעד רחוק יותר כך התשלום יגדל, אלא שמספר אברכים ממודיעין עילית מצאו 'חור' ברפורמה שאפשר לנצל ולחסוך כסף, לטענתם, אפילו משרד התחבורה עצמו ממליץ להשתמש בה.
 בירור קצר ב'מחשבון דרך שווה' במשרד התחבורה מגלה כי במחיר של חופשי יומי (12.5 ש"ח) ניתן לטייל כמעט בכל רחבי הארץ, בצילום מסך שהתפרסם בכמה קבוצות ניתן לראות את הדרך ששורטטה מהעיר מודיעין עילית עד לקרית שמונה, מרחק של כ-150 קילומטר בקו אווירי במחיר המינימלי של חופשי יומי וכל זה ע"י פעולה פשוטה, תיקוף בכל 15 ק"מ עד ליעד הבא. 
 
0cd7aeb6c53931bf842d.jpg
נסיעה ממודיעין עילית לקרית שמונה ב12.5 ש"ח // פורסם ברשתות החברתיות
 האברכים שפרסמו את הדברים אף טוענים כי משרד התחבורה בעצמו מורה להשתמש בשיטה זו, אדם אשר ברשותו חופשי חודשי בכל הארץ אינו יכול לתקף מהעיר אילת עד לקרית שמונה מאחר והוא חורג במכסת הקילומטרים, משרד התחבורה ממליץ לנסוע עד לבאר שבע ושם לתקף שוב לנסיעה ארוכה יותר.
 מודעה שנתלתה ברחבי מודיעין עילית ע"י אחד האברכים שחס על ממונם של ישראל מספרת על "נפלאות דרך השווה" נוסעים מקרית ספר לירושלים ורוצים מעבר בתוך ירושלים חינם? משלמים בק"ס 5.5 ש"ח על נסיעה עד בית חורון, בבית חורון ניגשים שוב לתקף את הרב קו כתעריף בית חורון - ירושלים שזה עוד 5.5 ומקבלים גם מעבר בכל ירושלים. (בנוסף חוסכים 1 ש"ח כי משלמים 11 ש"ח במקום 12 בנסיעה ישירה) כנ"ל בקווי בני ברק שעוצרים בגמזו (240 230) ומשלמים בגמזו שוב ויש מעבר בבני ברק.
 
a46450fc829487e28515.jpg
החיסכון שמתקבל בנסיעה לירושלים // מחשבון 'דרך שווה'
 המודעה מספרת עוד מ"נפלאות הדרך השווה": תושב מטולה בן 25 רוצה לבקר את חבר שלו תושב העיר נתיבות להתארח אצלו. הוא לא זכאי להנחות בתחבורה ציבורית. הוא בודק במחשבון דרך שווה ומגלה שמחיר נסיעה חד פעמית ממטולה לנתיבות הנו 80.1 ש"ח (נסיעה מעל 225 ק"מ). ברשותו רק 32 ש"ח מה יעשה?? יצטייד בשני כרטיסי רב קו (רגיל ואנונימי או שני אנונימיים). בכל אחד מהם יטען נסיעה חד פעמית למרחק 120 ק"מ בעלות של 16 ש"ח, יסע ממטולה לחדרה ולאחר מכן מחדרה לנתיבות בעלות נוספת של 16 ש"ח. (אפילו לא צריך לרדת מהאוטובוס, בהגיעו לחדרה פשוט שיתקף את הכרטיס השני). חסכון של 48 ש"ח (הוזלה של כ 60 אחוזים) באמצעות טריק פשוט.
 
c9b418aca7a23f956ab0.jpg
 המכתב שנתלה בקרית ספר
 

יהודי

משתמש ותיק
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
ישנה דרך קלה יותר לנסוע ב5 ש"ח ממודיעין עילית לירושלים,
עולים לאוטובוס פנימי, מתקפים ונוסעים תחנה אחת או אפילו מתקפים ומיד יורדים,
עולים על האוטובוס לירושלים, הוא לא מוריד נסיעה.
גם לב"ב זה כך.
נהג אחד אמר לאשתי לתקף שוב.
ע"פ חוק מה צריך לעשות?
אם המכשיר לא מוריד, אי"צ לתקף שוב.
הנהג אינו מאן דאמר.
 
 

יהודי

משתמש ותיק
כלפי ליא אמר:
עפ"י חוק לא יודע
אבל עפ"י תורה זה גלאט גזילה
לא גוזלים איש, החברה מקבלת את שלה, והמדינה חוקקה חוקים אלו.
 
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
יהודי אמר:
כלפי ליא אמר:
עפ"י חוק לא יודע
אבל עפ"י תורה זה גלאט גזילה
לא גוזלים איש, החברה מקבלת את שלה, והמדינה חוקקה חוקים אלו.
כבר האריכו בכ"ז שאין זה קשר מה החברה מקבלת, החברה לא מאפשרת לנסוע בלי לשלם 
ואדם שעושה טריק כזה של לתקף לא על נסיעה אלא לעשות שהרב קו יהיה מוגבל מתיקוף כדי להמנע לגמרי מלשלם על הנסיעה שלו, הוא גזלן גמור, כמו כל מי שנכנס למקווה בלי לשלם, וכמו כל מי שלוקח מהמכולת בלי לשלם
 
 

משתדל לעשות רצון ה'

משתמש ותיק
פותח הנושא
כלפי ליא אמר:
יהודי אמר:
כבר האריכו בכ"ז שאין זה קשר מה החברה מקבלת, החברה לא מאפשרת לנסוע בלי לשלם 
ואדם שעושה טריק כזה של לתקף לא על נסיעה אלא לעשות שהרב קו יהיה מוגבל מתיקוף כדי להמנע לגמרי מלשלם על הנסיעה שלו, הוא גזלן גמור, כמו כל מי שנכנס למקווה בלי לשלם, וכמו כל מי שלוקח מהמכולת בלי לשלם
ואם נוסעים לפני כן באוטובוס פנימי?
פינחס רוזנצוויג אמר:
ישנה דרך קלה יותר לנסוע ב5 ש"ח ממודיעין עילית לירושלים,
עולים לאוטובוס פנימי, מתקפים ונוסעים תחנה אחת או אפילו מתקפים ומיד יורדים,
עולים על האוטובוס לירושלים, הוא לא מוריד נסיעה.

 
 

מיכי

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
זעירא קטינא אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
ישנה דרך קלה יותר לנסוע ב5 ש"ח ממודיעין עילית לירושלים,
עולים לאוטובוס פנימי, מתקפים ונוסעים תחנה אחת או אפילו מתקפים ומיד יורדים,
עולים על האוטובוס לירושלים, הוא לא מוריד נסיעה.
זה באג? או שיש איזה הסבר לזה?
יש הסבר פשוט: זה באג של השרה מיכאלי. (באגה)
אני חושב שזה באג ישן תמיד היה כך שמי שיש לו חופשי פנימי של מודיעין עילית והיה נוסע לירושלים הרב קו לא היה מתקף שוב אלא היה צריך הפעלת שיקול דעת של הנהג לתת הוראה למכשיר שייחיב שוב פעם. זה כנראה מה שקורה עכשיו וזה כנראה יטופל בהקדם
 

אם זה לא יטופל יהיה אפשר ליסוע גם למרחק 200 קילומטר בחמש וחצי שח
 
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
יהודי אמר:
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
ישנה דרך קלה יותר לנסוע ב5 ש"ח ממודיעין עילית לירושלים,
עולים לאוטובוס פנימי, מתקפים ונוסעים תחנה אחת או אפילו מתקפים ומיד יורדים,
עולים על האוטובוס לירושלים, הוא לא מוריד נסיעה.
גם לב"ב זה כך.
נהג אחד אמר לאשתי לתקף שוב.
ע"פ חוק מה צריך לעשות?
אם המכשיר לא מוריד, אי"צ לתקף שוב.
הנהג אינו מאן דאמר.
יהודי אמר:
כלפי ליא אמר:
עפ"י חוק לא יודע
אבל עפ"י תורה זה גלאט גזילה
לא גוזלים איש, החברה מקבלת את שלה, והמדינה חוקקה חוקים אלו.
טעות.
במקרה הזה החברה לא תקבל 'את שלה' כי זה אינו תיקוף על נסיעה כזו.
אלא אם יש אפשרות לנסוע בדרך שהציע פותח האשכול, אך גם אז נמצא החברה מופסדת.

והתעוררתי שניתן לעיין בנושא של פותח האשכול, במקרה כזה, מי מופסד, חברת הנסיעות או המדינה.. שהרי מסתבר, שהתשלום שהחברה תקבל מהמדינה, הוא לפי אורך הנסיעה של אותו נוסע, וא"כ הרי שתיקוף בדרך זו הנו הפסד לחברה ולא למדינה.
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
ואם נוסעים לפני כן באוטובוס פנימי?
פינחס רוזנצוויג אמר:
ישנה דרך קלה יותר לנסוע ב5 ש"ח ממודיעין עילית לירושלים,
עולים לאוטובוס פנימי, מתקפים ונוסעים תחנה אחת או אפילו מתקפים ומיד יורדים,
עולים על האוטובוס לירושלים, הוא לא מוריד נסיעה.
יהודה בן יעקב אמר:
כלפי ליא אמר:
החברה לא מאפשרת לנסוע בלי לשלם
הוא אכן משלם לחברה, בשעת התיקוף
מה שהמדינה מפסידה זה מחמת החוקים שלה...
 
הצעיר שבחבורה אמר:
והתעוררתי שניתן לעיין בנושא של פותח האשכול, במקרה כזה, מי מופסד, חברת הנסיעות או המדינה.. שהרי מסתבר, שהתשלום שהחברה תקבל מהמדינה, הוא לפי אורך הנסיעה של אותו נוסע, וא"כ הרי שתיקוף בדרך זו הנו הפסד לחברה ולא למדינה.
 

יהודי

משתמש ותיק
כלפי ליא אמר:
יהודי אמר:
כלפי ליא אמר:
עפ"י חוק לא יודע
אבל עפ"י תורה זה גלאט גזילה
לא גוזלים איש, החברה מקבלת את שלה, והמדינה חוקקה חוקים אלו.
כבר האריכו בכ"ז שאין זה קשר מה החברה מקבלת, החברה לא מאפשרת לנסוע בלי לשלם 
ואדם שעושה טריק כזה של לתקף לא על נסיעה אלא לעשות שהרב קו יהיה מוגבל מתיקוף כדי להמנע לגמרי מלשלם על הנסיעה שלו, הוא גזלן גמור, כמו כל מי שנכנס למקווה בלי לשלם, וכמו כל מי שלוקח מהמכולת בלי לשלם
אני התכוונתי לפטנט של ה5.5 ש"ח.
אמנם כעת איני בטוח שגם בציור של הרב קו זאת בעיה.
 
 

יהודה בן יעקב

משתמש ותיק
הצעיר שבחבורה אמר:
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
ואם נוסעים לפני כן באוטובוס פנימי?
פינחס רוזנצוויג אמר:
ישנה דרך קלה יותר לנסוע ב5 ש"ח ממודיעין עילית לירושלים,
עולים לאוטובוס פנימי, מתקפים ונוסעים תחנה אחת או אפילו מתקפים ומיד יורדים,
עולים על האוטובוס לירושלים, הוא לא מוריד נסיעה.
יהודה בן יעקב אמר:
כלפי ליא אמר:
החברה לא מאפשרת לנסוע בלי לשלם
הוא אכן משלם לחברה, בשעת התיקוף
מה שהמדינה מפסידה זה מחמת החוקים שלה...
 
הצעיר שבחבורה אמר:
והתעוררתי שניתן לעיין בנושא של פותח האשכול, במקרה כזה, מי מופסד, חברת הנסיעות או המדינה.. שהרי מסתבר, שהתשלום שהחברה תקבל מהמדינה, הוא לפי אורך הנסיעה של אותו נוסע, וא"כ הרי שתיקוף בדרך זו הנו הפסד לחברה ולא למדינה.
ידוע לך כמה מקבלים על כל תיקוף?
האם שני תיקופים בנסיעות קצרות, שוים פחות מתיקוף אחד של נסיעה ארוכה?
 
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
יהודה בן יעקב אמר:
ידוע לך כמה מקבלים על כל תיקוף?
האם שני תיקופים בנסיעות קצרות, שוים פחות מתיקוף אחד של נסיעה ארוכה?
לא ידוע לי.
ומסתבר שיהיו שוים פחות.
ופשיטא לי שבכדי להתיר לנסוע כן, צריך שיהיה ידוע שאינם שוים פחות, ולא די בכך ש'אינו ידוע'.
 

מיכי

משתמש ותיק
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
קיבלתי במייל:
 1. עולים לאוטובוס אומרים לנהג בית חורון ומתקפים ב 5.5 ל 90 דקות הבאות.
 2. כאשר מגיעים לבית חורון אומרים לנהג שאנחנו רוצים נסיעה נוספת ומתקפים שוב.
 מה עומד מאחורי הרעיון?
 5.5 ש"ח נותנים לכם לנסוע כמה שאתם רוצים ב 90 דקות, בתנאי שבכל נסיעה יש עד 15 ק"מ אווירי…
 זה לא צריך להיות 15 ק"מ מנקודת התיקוף הראשונה. ולכן ממודיעין עילית לבית חורון זה בתוך 15 ק"מ, וכן מבית חורון לירושלים לאורך כל תחנות רמות שמגר תחנה מרכזית.
 אגב, משרד התחבורה בעצמו ממליץ לתושבי אילת שרוצים חופשי ארצי של 225 ש"ח, לקחת אוטובוס לבאר שבע ומשם לתקף שוב באוטובוס נוסף של 225 ק"מ לכל רחבי הארץ.
 אפשר גם חופשי יומי 12.5 ואז לנסוע הלוך חזור כמה פעמים שאתה רוצה.
 לילדים זה חצי מחיר.
 העיקרון תקף לכל מקום שיש לנהג תחנת הורדה והעלאה.
 אם הנהג מתעקש אתה יורד ומיד עולה שוב לאותו אוטובוס, ואין לו זכות למנוע ממך את זה.
מישהו ניסה את זה בפועל?
 
 

משתדל לעשות רצון ה'

משתמש ותיק
פותח הנושא
היום יהיה שיעור בדיני תח"צ לאור הרפורמה החדשה בבית המדרש חניכי הישיבות רשב"י 36 בשעה 20:30 מו"ע.
[אני לא יודע מי מוסר את השיעור]
 
חלק עליון תַחתִית