דרומאי אמר:ואם כבר מדברים על ענין בדים, הקשוני בשבת קודש סתירה בין פרשת ויקהל לפרשת פקודי. דבפרשת ויקהל במעשה הארון כתיב דבצלאל שם הבדים בטבעות הארון, ובפרשת פקודי בהקמת המשכן כתיב שמשה שם את הבדים בטבעות הארון, וצע"ג.
ואין לומר שלאחר ששם בצלאל את הבדים הוציאם ושוב שמם משה, דהא איסור הוא כדכתיב בפרשת תרומה לא יסורו ממנו.
העמק דבר
וישם את הבדים על הארון. גם זה נתבאר לעיל כ"ה י"ב שכבר היו נתונים ע"י בצלאל, אלא שהיו מונחים באופן שיהיו ראוים לשאת את הארון, והיה יוצא משני צלעות הארון, ומשה תיקן שיהא כשני דדי אשה, ולעיל כ"ו ל"ג נתבאר מאין למד משה לעשות כן. והנה לא נזכר עוד בכל הפרשה בשלחן ומזבחות ע"ד הבדים, היינו משום דבשלחן ומזבח הפנימי לא היו הבדים אלא בשעת מסע המחנות, ובמזבח החיצון כבר הביא בצלאל ולא עשה משה בזה מאומה:
יש עוד לתמוה, שבציווי נאמר לתת תחילה את הבדים ואחר כך את העדות, ואילו בפקודי נאמר שמשה קודם שם את העדות ואחר כך את הבדים. אמנם לפי דברי העמק דבר הנ"ל מיושב.
בציווי:
(יג) וְעָשִׂיתָ בַדֵּי עֲצֵי שִׁטִּים וְצִפִּיתָ אֹתָם זָהָב:
(יד) וְהֵבֵאתָ אֶת הַבַּדִּים בַּטַּבָּעֹת עַל צַלְעֹת הָאָרֹן לָשֵׂאת אֶת הָאָרֹן בָּהֶם:
(טו) בְּטַבְּעֹת הָאָרֹן יִהְיוּ הַבַּדִּים לֹא יָסֻרוּ מִמֶּנּוּ:
(טז) וְנָתַתָּ אֶל הָאָרֹן אֵת הָעֵדֻת אֲשֶׁר אֶתֵּן אֵלֶיךָ:
ובעשיה:
(כ) וַיִּקַּח וַיִּתֵּן אֶת הָעֵדֻת אֶל הָאָרֹן וַיָּשֶׂם אֶת הַבַּדִּים עַל הָאָרֹן וַיִּתֵּן אֶת הַכַּפֹּרֶת עַל הָאָרֹן מִלְמָעְלָה: