האם גם לוחות דמשה נקראו משני עבריהן?

לביא

משתמש ותיק
מצו״ב מה שכתבתי ארש״י בפרשת עקב, שם דייקתי כי לוחת דה׳ היו שווים בין בגודל ובין במשקל ובין בתכונות שמימיות ובהערה 14 כתבתי דוגמא לתכונות שמימיות כמו מ״ם וסמ״ך שהיו עומדים, ואילו לוחת דמשה היו שווים רק בגודלם, אך ייתכן שלא במשקלם.
והנה בפרשתנו כתוב ״משני עבריהם״ ורש״י פרש שהיו נקראות אותו דבר משני הצדדים. ובשולחן שבת נשאלתי על ידי אשתי אם אף בלוחות דמשה היה כן, ועל המקום אמרתי שכן. אך כעת נזכרתי במה שכתבתי לעיל ופקפקתי בזה, דייתכן שרק בלוחות הראשונים שהיו שווים בהכל הייתה התכונה הזו, אך בלוחת דמשה שהיו שווים רק בגודלם, לא כן היה.

מה דעתכם?

(החידוש שלי ברש״י לקוח מקובץ על כל הפרשה, מי שמעוניין יכול לפנות בפרטי)

הצג קובץ מצורף לוחת כתיב.pdf
 

ובכן

משתמש ותיק
יעיין נא במה שכתבתי כאן בס"ד.

ותורף הדברים, דמה שאמרו מ' וס' שבלוחות בנס היו עומדים, כשמצדם השני היו רואים האותיות הפוכות, [וזה כוונתם ב'נבוב בובן'], זה היה דווקא בלוחות השניות, דאילו בראשונות נס כפול היה. הן שהיו האותיות חקוקות מצד לצד, ובכל זאת היו מ' וס' עומדים ולא נופלים, והן שהיו נקראים ביושר משני עבריהם. [הנס הא' הוא נס ב'מכתב', מכתב א'להים הוא, והנס השני הוא נס בלוחות עצמם, מעשה א'להים המה, ודוק. ואילו בלוחות שניות, שהלוחות היו מעשה אדם, ורק המכתב היה מכתב א'להים, היה רק הנס של מ' וס' וכו'].
 
חלק עליון תַחתִית