לפני שנתאמץ לפתור, שמא יוכל מר לכוון ביתר דיוק למקור?אור זורח אמר:אחד האחרונים
בן ראם אמר:לפני שנתאמץ לפתור, שמא יוכל מר לכוון ביתר דיוק למקור?
מדוע מחצית השקל קשורה למניןדיבוק חברים אמר:אולי מדהוצרך למנותם בערבות מואב, [או עכ"פ דמשמע שקודם לכן לא היה מנין נוסף].
שמנאום ע"י מחצית השקל, [ויש מהראשונים דגם מנין דערבות מואב הי' ע"י מחצית השקל].אור זורח אמר:מדוע מחצית השקל קשורה למנין
אבל המצוה לא קשורה למניןדיבוק חברים אמר:שמנאום ע"י מחצית השקל, [ויש מהראשונים דגם מנין דערבות מואב הי' ע"י מחצית השקל].אור זורח אמר:מדוע מחצית השקל קשורה למנין
אבל אם היו נותנים מחצית השקל היו יודעים מניינם בלא"ה.אור זורח אמר:אבל המצוה לא קשורה למנין
המשנה שקלים אומרת תורמין על האבוד ושגנבום הגנבים נמצא שאולי נתנו רק נאבד לפני שהגיע המחצית למשכן ולא ידעו המניןדיבוק חברים אמר:אבל אם היו נותנים מחצית השקל היו יודעים מניינם בלא"ה.
חשש זה היה יכול להיות גם במנין ראשון וגם במנין דערבות מואב שג"כ היה באופן הזה, [אמנם היה אפ"ל דאספו מחצית השקל, אך לא מנאום עכ"פ ביחד].אור זורח אמר:המשנה שקלים אומרת תורמין על האבוד ושגנבום הגנבים נמצא שאולי נתנו רק נאבד לפני שהגיע המחצית למשכן ולא ידעו המנין
במנין הראשון הרי אנחנו רואים שלא נאבד שהרי ידעו המנין אבל כשאתה רוצה להוכיח שלא היה מחצית השקל ממה שלא היה מנין אין ראיה כי אולי היה מחצית ללא מניןדיבוק חברים אמר:חשש זה היה יכול להיות גם במנין ראשון וגם במנין דערבות מואב שג"כ היה באופן הזה.
אור זורח אמר:היום בשעה 13:00 בלי נדר אפרסם את התשובה
דברי תימה, שהרי בפירוש שנינו בפרק התכלת: 'כָּל הָאָמוּר בְּחֹמֶשׁ הַפְּקוּדִים קָרַב בַּמִּדְבָּר'.בשלמא אמר:המזרחי בפר' כ"ת שלא הקריבו קרבנות ציבור במדבר.
העמק דבר שמות פרשת תצוה פרק כט פסוק לחמשה נפתלי אמר:דברי תימה, שהרי בפירוש שנינו בפרק התכלת: 'כָּל הָאָמוּר בְּחֹמֶשׁ הַפְּקוּדִים קָרַב בַּמִּדְבָּר'.
רמב"ן (ויקרא כג, ב)משה נפתלי אמר:דברי תימה, שהרי בפירוש שנינו בפרק התכלת: 'כָּל הָאָמוּר בְּחֹמֶשׁ הַפְּקוּדִים קָרַב בַּמִּדְבָּר'.בשלמא אמר:המזרחי בפר' כ"ת שלא הקריבו קרבנות ציבור במדבר.
בשלמא אמר:ולכאורה תימה כקושייתך הנפלאה והצודקת.
ויש לתרץ
https://tablet.otzar.org/pages/?&restor ... &book=7598