כלי יקר שמות פרשת כי תשא פרק לד פסוק לג
1. מה שייך בושה בדבר טוב וטהור שאין בו שום רע, שהרי על אדם וחוה נאמר ולא יתבוששו, כי לפני החטא לא היה שום רע ולא היו זקוקים לבגדים, ומה שייך שמשה יתבייש בקרון פניו?
2. מדוע כשבא לפני ה' צריך להסיר, מה מפריע לו המסווה לשאול בלי להתבייש, ומה הקשר בין הבושה המפריעה ללמוד לבושה שהייתה למשה?
צ"ב:(לג) ויתן על פניו מסוה. לפי שהיו הכל מסתכלין בו ומשה היה עניו גדול וביישן, והיה מתבייש על שמסתכלין בקירון עור פניו כי כך היא המדה בכל מי שהוא ביישן על כן נתן על פניו מסוה לכסות עינים. אבל בבואו לפני ה' ללמוד תורה מפיו אז הוצרך להסיר מסוה הבושה מעל פניו כי לא הביישן למד (אבות ב ו), לכך נאמר ובבא משה לפני ה' לדבר אתו יסיר המסוה עד צאתו:
1. מה שייך בושה בדבר טוב וטהור שאין בו שום רע, שהרי על אדם וחוה נאמר ולא יתבוששו, כי לפני החטא לא היה שום רע ולא היו זקוקים לבגדים, ומה שייך שמשה יתבייש בקרון פניו?
2. מדוע כשבא לפני ה' צריך להסיר, מה מפריע לו המסווה לשאול בלי להתבייש, ומה הקשר בין הבושה המפריעה ללמוד לבושה שהייתה למשה?