כותר
משתמש ותיק
בחטא העגל מאוד תמוה איך אהרן שיתף פעולה עם העם, ונאמרו בזה הרבה דרכים במפרשים.
ברש"י הביא באחד הטעמים להנהגת אהרן:
ראה ואמר מוטב שיתלה בי הסרחון ולא בהם.
ובמדרש רבה פרשת צו הביא על זה משל,
"אמר רבי אבא משל לבן מלכים שנתגאה לבו עליו ולקח הסייף לחתוך ראש אביו היה שם אוהבו אמר לו אל תיגע עצמך תן לי ואני חותך ראשו הציץ המלך אמר לו יודע אני כוונתך להיכן היא מוטב שיתלו הסרחון בך ולא בבני חייך מפלטרין דידי לית את זיע ומותר פתורי את תוכל עשרים וארבע מתנות את נסיב.
וביארו בספרים שהיה כאן מסירות נפש גדולה מצד אהרן מחמת אהבתו לעם ישראל שלא יאבדו ח"ו בכיליון. והקב"ה ראה פנימיות כוונתו בזה.
ויש לעיין מה יעשה מורה הוראה שליבו לשמים ויודע שאם יאמר לצאן מרעיתו את האמת שבליבו הם יתנתקו ממנו וילכו לאבדון, האם שייך שיעשה להם פשרות ?
לכאורה מכאן יש מקור להנהגה כזאת, אשמח לתגובות מחכמי הפורום, תודה.
ברש"י הביא באחד הטעמים להנהגת אהרן:
ראה ואמר מוטב שיתלה בי הסרחון ולא בהם.
ובמדרש רבה פרשת צו הביא על זה משל,
"אמר רבי אבא משל לבן מלכים שנתגאה לבו עליו ולקח הסייף לחתוך ראש אביו היה שם אוהבו אמר לו אל תיגע עצמך תן לי ואני חותך ראשו הציץ המלך אמר לו יודע אני כוונתך להיכן היא מוטב שיתלו הסרחון בך ולא בבני חייך מפלטרין דידי לית את זיע ומותר פתורי את תוכל עשרים וארבע מתנות את נסיב.
וביארו בספרים שהיה כאן מסירות נפש גדולה מצד אהרן מחמת אהבתו לעם ישראל שלא יאבדו ח"ו בכיליון. והקב"ה ראה פנימיות כוונתו בזה.
ויש לעיין מה יעשה מורה הוראה שליבו לשמים ויודע שאם יאמר לצאן מרעיתו את האמת שבליבו הם יתנתקו ממנו וילכו לאבדון, האם שייך שיעשה להם פשרות ?
לכאורה מכאן יש מקור להנהגה כזאת, אשמח לתגובות מחכמי הפורום, תודה.