האם במשכן היה 'מקוה'????
כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה ו/או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה ו/או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק
-
פותח הנושא - הודעות: 505
- הצטרף: 12 אוקטובר 2015, 00:48
- נתן תודה: 47 פעמים
- קיבל תודה: 98 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
האם במשכן היה 'מקוה'????
פרשת תצוה- 'אל פתח אהל מועד וגו' ורחצת אותם במים' וברש"י זו טבילת כל הגוף. ומבואר שהיה בחצר אהל מועד 'מקוה'.
עיין בזה בספר החדש מתורת הגרי"ז הלוי זיע"א מבריסק- 'רשימות תלמידים' שיצא לאור בימים אלו ממש.
עיין בזה בספר החדש מתורת הגרי"ז הלוי זיע"א מבריסק- 'רשימות תלמידים' שיצא לאור בימים אלו ממש.
-
- הודעות: 1158
- הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
- נתן תודה: 111 פעמים
- קיבל תודה: 353 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: האם במשכן היה 'מקוה'????
במלבי"ם פרשת צו אות קסט מפרש אחרת: דאיתא בתו"כ על פסוק זה שזכו לטבילת יוה"כ, ומבאר המלבים: "רחיצה זו היתה במי מקוה כמו שפרש"י בפ' תצוה, דלא כראב"ע שכתב ויקרב אל הכיור, כי כלל בלשון שעל רחיצה מן הכיור אמר ירחצו מים בלא ב', ועל טבילת מקוה אמר תמיד ורחץ במים בב', אולם מ"ש ויקרב את אהרן לא נודע ענינו שהלא המקוה לא היה בפתח א"מ, ועוד הלא אהרן כבר היה בא"מ ולמה הקריבו שנית. ופי' חז"ל שפי' שהקריבו למצוה זו, כענין אשרי תבחר ותקרב שאז קיים מצוה זו ראשונה. טבילה ואחריה קידוש ידים ורגלים. וז"ש באותה שעה זכו וכו'"
-
- הודעות: 1158
- הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
- נתן תודה: 111 פעמים
- קיבל תודה: 353 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: האם במשכן היה 'מקוה'????
ועוד יש להעיר בדברי הרב יודע ספר, שגם לדידיה, אין ראיה שהיה מקוה בחצר המשכן, אלא בחוץ ליד הפתח.
-
פותח הנושא - הודעות: 505
- הצטרף: 12 אוקטובר 2015, 00:48
- נתן תודה: 47 פעמים
- קיבל תודה: 98 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: האם במשכן היה 'מקוה'????
אכן טעיתי שלא פרשתי שיחתי, הדברים המופיעים בספר הנ"ל משמיה דמרן הגרי"ז זיע"א הם ששאל מה עוד היה בחצר המשכן ואמר מקוה. ונראה שם שכוונתו להוכיח ממה שאמר בתחילת הפסוק 'והרב אותם אל פתח אהל מועד' ואח"כ אמר 'ורחצו' ורש"י פי' שזו טבילת כל הגוף. ואם כן מבואר שהייתה מקווה בחצר אהל מועד ולא בחוץ וזה עיקר חידושו הנפלא של מרן הגרי"ז זיע"אאריך כתב:ועוד יש להעיר בדברי הרב יודע ספר, שגם לדידיה, אין ראיה שהיה מקוה בחצר המשכן, אלא בחוץ ליד הפתח.
-
- הודעות: 1158
- הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
- נתן תודה: 111 פעמים
- קיבל תודה: 353 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: האם במשכן היה 'מקוה'????
אני רואה שדוקא אני טעיתי, שלא שמתי לב שכתוב 'פתח אהל מועד' וזה המשכן גופיה, וא"כ המקוה שהיה מחוץ לאהל, פירושו שהיה בחצר המשכן. ולא מחוץ לחצר.
-
פותח הנושא - הודעות: 505
- הצטרף: 12 אוקטובר 2015, 00:48
- נתן תודה: 47 פעמים
- קיבל תודה: 98 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: האם במשכן היה 'מקוה'????
מודה ועוזב.... בכל אופן לא התכוונתי שטעיתי באמת אלא בזה שלא פרשתי שיחתי כמו שצריך.
-
- הודעות: 16
- הצטרף: 09 פברואר 2016, 14:20
- נתן תודה: 4 פעמים
- קיבל תודה: 12 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: האם במשכן היה 'מקוה'????
פשיטא שהמקווה היה בחצר אוהל מועד, שהרי נצטווה אהרן לגבי ארבעת טבילות החלפת הבגדים ביום הכיפורים "ורחץ את בשרו במים במקום קדוש", ומפורש במשנה שכולן היו בקודש.
-
- נושאים דומים
- תגובות
- צפיות
- הודעה אחרונה
-
-
האם במשכן גם היו עוד שני שולחנות בפתח ? (לדף יז)
על ידי מרדכי דב זינגר » 09 אפריל 2021, 00:41 » ב שקלים - 5 תגובות
- 71 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי כמעיין המתגבר
11 אפריל 2021, 01:27
-
-
- 2 תגובות
- 22 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אור זורח
16 אפריל 2021, 14:11
-
-
צדקה במקום מקוה
על ידי שלומי טויסיג » 27 אפריל 2020, 11:26 » ב הקורונה והשלכותיה - באספקלריא של תורה [הודעה בפורום זה תפורסם רק לאחר אישורה ע"י מנהל] - 4 תגובות
- 186 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי דוד ריזל (הפרסומאי)
30 יוני 2020, 19:38
-
-
- 6 תגובות
- 115 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי במבי
22 יוני 2020, 12:13
-
- 4 תגובות
- 248 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי טוביה פריד
02 אוגוסט 2020, 21:00
מי מחובר
משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח