ידוע לי שמרן הגרי"ז מבריסק מחדש בגדר יציאת ו' של עבד עברי שבעצם הקנין הוא ליותר, ושנת הז' היא יציאה, ולא שהגדר הוא קנין לשש שנים וממילא הוא משתחרר בסיומם.
מצאתי מקור לדבריו לכאו' בדברי הרמב"ן בפרשה, שמבאר את הטעם שפרשת עבד עברי מוזכרת ראשונה בפרשת משפטים בגלל שהשחרור בשנה השביעית הוא כנגד כמה דברים, שבת וכו', נמצא ששנת השבע היא סיבה לשחרור כנ"ל.
דרוש לי מראה מקום מדוייק לדברי מרן הגרי"ז.
מצאתי מקור לדבריו לכאו' בדברי הרמב"ן בפרשה, שמבאר את הטעם שפרשת עבד עברי מוזכרת ראשונה בפרשת משפטים בגלל שהשחרור בשנה השביעית הוא כנגד כמה דברים, שבת וכו', נמצא ששנת השבע היא סיבה לשחרור כנ"ל.
דרוש לי מראה מקום מדוייק לדברי מרן הגרי"ז.