דבר חידוש שכתב בשו"ת הלכות קטנות ח"ב סי' שט"ז וז"ל
וכוונתו ליישב בזה מה שידוע להקשות, מדוע נוקבים את אוזנו של עבד עברי, מפני ש"אוזן ששמעה בהר סיני וכו'", הלא בנ"י ראו את הקולות, וע"ז תירץ דאה"נ אך הם ראו זאת דרך האזנייים.
והנה תנינן במכילתא
ולפי דבריו יל"ע, אם לשיטת ר"ע גם היו שומעים דרך העיניים....
שאלת מה ענין רואין את הנשמע. תשובה. היה לך ללכת אחר הבחורים ללקט מן הפסקים וכתבים, אבל אפשר שלא ליקטוה וזה דעתי בקיצור, שניתנה כח הראיה לאוזן, והכי דייק מה ראתה אוזן אוזן ששמעה (רש"י משפטים), ואל תתמה, שמי שאמר לעין שתשמע יאמר לאוזן שתראה, שהחושים מוצאם ממקום אחד, גם אמרו רואין את הנשמע, והיל"ל שומעין את הנראה.
וכוונתו ליישב בזה מה שידוע להקשות, מדוע נוקבים את אוזנו של עבד עברי, מפני ש"אוזן ששמעה בהר סיני וכו'", הלא בנ"י ראו את הקולות, וע"ז תירץ דאה"נ אך הם ראו זאת דרך האזנייים.
והנה תנינן במכילתא
רבי עקיבא אומר רואין ושומעין הנראה.
ולפי דבריו יל"ע, אם לשיטת ר"ע גם היו שומעים דרך העיניים....