בן חמשים לעיצה. מדוע?
כמדומה שישנה עיצה שמהדהדת בליבו של כל אחד. העיצה של יתרו לחתנו. היא העיצה של "כולם". היא העיצה לאחד ולהעמיד דרגות. היא העיצה שכובשת בצורה נכספת את המטרות כולם, מעמידה איש איש על מקומו ועל מדרשו, ומשלבת בין כולם.
בכדי לתת עיצה יש ליתן את הדעת להכל. עיצה נקודתית לא תיקרא עיצה, ולא עוד אלא שמכשול היא ולמפלה מועדת. על כן בן החמישים, שיש לו הכל, שיובל שנים – הלא הוא המחזור הארוך בין מחזורי השנים שבתורה – ראה בעיניו, חווה מאורעות על בשרו, ניתח לפרטי פרטים, חזה למרחקים ולקרובים, הוא הראוי לעיצה.
כמדומה שישנה עיצה שמהדהדת בליבו של כל אחד. העיצה של יתרו לחתנו. היא העיצה של "כולם". היא העיצה לאחד ולהעמיד דרגות. היא העיצה שכובשת בצורה נכספת את המטרות כולם, מעמידה איש איש על מקומו ועל מדרשו, ומשלבת בין כולם.
בכדי לתת עיצה יש ליתן את הדעת להכל. עיצה נקודתית לא תיקרא עיצה, ולא עוד אלא שמכשול היא ולמפלה מועדת. על כן בן החמישים, שיש לו הכל, שיובל שנים – הלא הוא המחזור הארוך בין מחזורי השנים שבתורה – ראה בעיניו, חווה מאורעות על בשרו, ניתח לפרטי פרטים, חזה למרחקים ולקרובים, הוא הראוי לעיצה.