רש''י פירש שהיו שישים אלף (60,000) שרי עשרות, שנים עשר אלף (12,000) שרי חמישים, ששת אלפים (6,000) שרי מאות ושש מאות (600) שרי אלפים. ומקורו מהגמ' בסנהדרין (יח.). וכבר הק' שם התוס' דכיון שנלקחו שש מאות לשרי אלפים כבר התמעטו ישראל לפחות משישים ריבוא, וא"כ לא פש שיעורא למספרים הנ"ל. והתוס' תירצו, חדא שהיו מעל גיל שישים, ועוד שהיו אותם האנשים גם שרי אלפים וגם שרי מאות וכו'.
ואפשר בעוד שני אופנים נוספים.
א - שהיו על שרי האלפים שרי עשרות ששפטום וא"כ שפיר היו בכלל כל ישראל למנין הנ''ל.
ב - ע"פ התוס' בגיטין (כה. ד"ה י') שאין המעשר מתמעט משום תרו"ג, אבל אדרבה מעצם דברי הגמ' י' תרו"ג וט' מעש"ר מוכח איפכא, והתוס' רק דיברו על מעש''ר מול תרו''ג, וצ''ע אם שנא ומאי שנא.
ואפשר בעוד שני אופנים נוספים.
א - שהיו על שרי האלפים שרי עשרות ששפטום וא"כ שפיר היו בכלל כל ישראל למנין הנ''ל.
ב - ע"פ התוס' בגיטין (כה. ד"ה י') שאין המעשר מתמעט משום תרו"ג, אבל אדרבה מעצם דברי הגמ' י' תרו"ג וט' מעש"ר מוכח איפכא, והתוס' רק דיברו על מעש''ר מול תרו''ג, וצ''ע אם שנא ומאי שנא.