אשמח לקבל את עזרת ציבור הת"ח בדבר שנתקשיתי בו.
בפרשת יתרו כתוב "וְעָלִיתָ אַתָּה וְאַהֲרֹן עִמָּךְ וְהַכֹּהֲנִים", אומר שם רש"י וז"ל: "יכול אף הם עמך, תלמוד לומר ועלית אתה. אמור מעתה, אתה מחיצה לעצמך ואהרן מחיצה לעצמו והם מחיצה לעצמם. משה נגש יותר מאהרן, ואהרן יותר מן הכהנים, והעם כל עיקר אל יהרסו את מצבם לעלות אל ה'".
משמע מכאן שעל ההר עלו משה אהרן והכהנים (מי הם היו???)
לעומת זאת בפרשת משפטים כתוב "וַיַּעַל מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן נָדָב וַאֲבִיהוּא וְשִׁבְעִים מִזִּקְנֵי יִשְׂרָאֵל",
א"כ משמע שגם נדב ואביהוא ושבעים הזקנים עלו על ההר ולא כמו שכתוב בפרשת יתרו.
ומה הפשט??? מי באמת עלה להר???
נ.ב. אמנם לדעת הרמב"ן אין כלל קושיא כיוון שלשיטתו מדובר בשני עליות נפרדות, אבל מה ההסבר לשיטת רש"י ועוד.
בפרשת יתרו כתוב "וְעָלִיתָ אַתָּה וְאַהֲרֹן עִמָּךְ וְהַכֹּהֲנִים", אומר שם רש"י וז"ל: "יכול אף הם עמך, תלמוד לומר ועלית אתה. אמור מעתה, אתה מחיצה לעצמך ואהרן מחיצה לעצמו והם מחיצה לעצמם. משה נגש יותר מאהרן, ואהרן יותר מן הכהנים, והעם כל עיקר אל יהרסו את מצבם לעלות אל ה'".
משמע מכאן שעל ההר עלו משה אהרן והכהנים (מי הם היו???)
לעומת זאת בפרשת משפטים כתוב "וַיַּעַל מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן נָדָב וַאֲבִיהוּא וְשִׁבְעִים מִזִּקְנֵי יִשְׂרָאֵל",
א"כ משמע שגם נדב ואביהוא ושבעים הזקנים עלו על ההר ולא כמו שכתוב בפרשת יתרו.
ומה הפשט??? מי באמת עלה להר???
נ.ב. אמנם לדעת הרמב"ן אין כלל קושיא כיוון שלשיטתו מדובר בשני עליות נפרדות, אבל מה ההסבר לשיטת רש"י ועוד.