תנינא בפרק בני העיר: יוֹם טוֹב הָאַחֲרוֹן שֶׁל פֶּסַח קוֹרִין 'וַיְהִי בְּשַׁלַּח', וּמַפְטִירִין 'וַיְדַבֵּר דָּוִד'.
שמעתי תוהים: מה הטעם שבפרשת בשלח לא נהגו להפטיר 'וידבר דוד', אלא המנהג הוא להפטיר בשירת דבורה, ולעומת זאת בפרשת האזינו המנהג הוא להפטיר 'וידבר דוד'?
ושמעתי להשיב:
הטעם הוא משום שבשירת דבורה נזכרת מלחמת יהושע בעמלק, כמה שנאמר:
הטעם הוא משום שבשירת דבורה נזכרת מלחמת יהושע בעמלק, כמה שנאמר:
ונראה נכון.יְיָ יְרַד לִי בַּגִּבּוֹרִים. מִנִּי אֶפְרַיִם שָׁרְשָׁם בַּעֲמָלֵק, אַחֲרֶיךָ בִנְיָמִין בַּעֲמָמֶיךָ.מִנִּי אֶפְרַיִם. מִן אֶפְרַיִם יָצָא שֹׁרֶשׁ, יְהוֹשֻׁעַ בִּן נוּן, לִרְדּוֹת בַּעֲמָלֵק לַחֲלשׁ אוֹתוֹ לְפִי חָרֶב.וּמְחֻבָּר מִקְרָא זוֹ לָעֶלְיוֹן לְפָרֵשׁ 'יְיָ יְרַד לִי בַּגִּבּוֹרִים', אֶת יְהוֹשֻׁעַ הֵקִים לְרַד בַּעֲמָלֵק.אַחֲרֶיךָ. יָקוּם מִשֵּׁבֶט בִּנְיָמִין שָׁאוּל בֶּן קִישׁ, שֶׁיְּגָרְמֶנּוּ וִיעַמֵּם אוֹתוֹ כְּגֶחָלִים עוֹמְמוֹת.