האם יש מקור לכך שרק בני ישראל ממתן תורה ואילך ישנן בתחייה"מ??מתון מתון אמר:האם יש מקור לכך שגם ישראל קודם מתן תורה ישנן בתחייה"מ,
גמרא כתובות דף קיא:מתון מתון אמר:האם יש מקור לכך שגם ישראל קודם מתן תורה ישנן בתחייה"מ,
מתון מתון אמר:האם יש מקור לכך שגם ישראל קודם מתן תורה ישנן בתחייה"מ,
בסנהדרין ק"י סוע"ב מדברי רש"י משמע דהשאלה לעוה"ב היינו לעתיד בתחיה"מ וכדמייתי מקרא נבלתי יקומון גו', ושם כמה דעות משעה שעונה אמן, משעה שמספר, משעה שנזרע דכתי' זרע יעבדנו גו', ולכאו' היינו משעה שנעשו עם במ"ת, ואבות להשי' דהיה להם דין ישראל קודם מ"ת יל"ע אם ה"ה כל בני בניהם עד מ"ת או רק הם לפי שקיימו התורה, ואולי כולם קיימו.יושב אוהלים אמר:האם יש מקור לכך שרק בני ישראל ממתן תורה ואילך ישנן בתחייה"מ??מתון מתון אמר:האם יש מקור לכך שגם ישראל קודם מתן תורה ישנן בתחייה"מ,
מאבות שמא אין ראי' כנ"ל הודעה קודמת.בן יהוידע אמר:גמרא כתובות דף קיא:מתון מתון אמר:האם יש מקור לכך שגם ישראל קודם מתן תורה ישנן בתחייה"מ,
ונשאתני ממצרים וקברתני בקבורתם אמר קרנא דברים בגו יודע היה יעקב אבינו שצדיק גמור היה ואם מתים שבחוצה לארץ חיים למה הטריח את בניו שמא לא יזכה למחילות
והובא בקיצור ברש״י על הפסוק.
על מה קאי המילה "היינו"?מתון מתון אמר:ולכאו' היינו משעה שנעשו עם במ"ת,
אקרא 'זרע יעבדנו' ונסמך אקרא בהוציאך גו' תעבדון, דשם נהיו עבדים קנויין להשי"ת.יושב אוהלים אמר:על מה קאי המילה "היינו"?מתון מתון אמר:ולכאו' היינו משעה שנעשו עם במ"ת,
זה דרשה של עצמך? או שזה כתוב?מתון מתון אמר:אקרא 'זרע יעבדנו' ונסמך אקרא בהוציאך גו' תעבדון, דשם נהיו עבדים קנויין להשי"ת.יושב אוהלים אמר:על מה קאי המילה "היינו"?מתון מתון אמר:ולכאו' היינו משעה שנעשו עם במ"ת,
הקרא זרע יעבדנו מובא בסנה' שם, וביארתי מש"כ 'לכאו' היינו' דאיירי במי שנקראים זרע עבדי ד', וקרא כתיב בהוציאך גו' תעבדון, עבדי הם אשר הוצאתי גו',יושב אוהלים אמר:זה דרשה של עצמך? או שזה כתוב?מתון מתון אמר:אקרא 'זרע יעבדנו' ונסמך אקרא בהוציאך גו' תעבדון, דשם נהיו עבדים קנויין להשי"ת.יושב אוהלים אמר:על מה קאי המילה "היינו"?
מתון מתון אמר:אם ס"ל למר לאו דוקא ופשיט"ל דקאי גם אקודם מ"ת אשמח לשמוע חוו"ד.
ומה באמת הביאור בזה?יושב אוהלים אמר:מתון מתון אמר:אם ס"ל למר לאו דוקא ופשיט"ל דקאי גם אקודם מ"ת אשמח לשמוע חוו"ד.
הבאתי לעיל דברי התרגום ירושלמי שגם אשת לוט עומדת בתחית המתים.
מנ"ל שאשת לוט עבדה ע"ז?מתון מתון אמר:וכי מצינו עכו"ם עומדין לתחייה"מ?
יושב אוהלים אמר:מנ"ל שאשת לוט עבדה ע"ז?מתון מתון אמר:וכי מצינו עכו"ם עומדין לתחייה"מ?
מתון מתון אמר:יושב אוהלים אמר:מנ"ל שאשת לוט עבדה ע"ז?מתון מתון אמר:וכי מצינו עכו"ם עומדין לתחייה"מ?
עכו"ם לאפוקי ישראל.
חידוש עצום,יושב אוהלים אמר:מתון מתון אמר:יושב אוהלים אמר:מנ"ל שאשת לוט עבדה ע"ז?
עכו"ם לאפוקי ישראל.
אולי אדרבה רק אחרי מתן תורה (או מזמן יציאת מצרים) שעם ישראל נהיו לעם ע"י התורה אז רק ישראל ולא עכו"ם, משא"כ בזמן אשת לוט כל מי שלא עבד ע"ז יכול לקום בתחייה.
וכי ידוע לך שלא?מתון מתון אמר:וכי יש זיעה של מצוה בז' מצוות בני נח?
יושב אוהלים אמר:וכי ידוע לך שלא?מתון מתון אמר:וכי יש זיעה של מצוה בז' מצוות בני נח?
??מתון מתון אמר:יושב אוהלים אמר:וכי ידוע לך שלא?מתון מתון אמר:וכי יש זיעה של מצוה בז' מצוות בני נח?
נו נו, חמרא וחיי לפום רבנן!
יושב אוהלים אמר:וכי ידוע לך שלא?מתון מתון אמר:וכי יש זיעה של מצוה בז' מצוות בני נח?
בסוד גדולה לגימה כו', [כי כנראה הכותב שאצל עכו"ם שייך זיעה של מצוה שתה זה מקרוב קצת 'לחיים].יושב אוהלים אמר:??מתון מתון אמר:יושב אוהלים אמר:וכי ידוע לך שלא?
נו נו, חמרא וחיי לפום רבנן!
ייש"כמתון מתון אמר:כנראה הכותב שאצל עכו"ם שייך זיעה של מצוה שתה זה מקרוב קצת 'לחיים.
מתון מתון אמר:כנראה הכותב שאצל עכו"ם שייך זיעה של מצוה שתה זה מקרוב קצת 'לחיים.
ולשיטתך - מאי?יושב אוהלים אמר:מתון מתון אמר:כנראה הכותב שאצל עכו"ם שייך זיעה של מצוה שתה זה מקרוב קצת 'לחיים.
ובכל אופן גם לשיטתך קשה למה שלא נוכיח מדברי תרגום הירושלמי ששיך תחיה"מ גם ללא "זיעה".