יש לתמוה למה היה צריך הפסוק להאריך כל כך שיוסף השביע את בני ישראל הלא כל אחד יכול לזכור את זה מסוף פר' ויחי וישבע יוסף את בני ישראל וגו'
ונראה להציע על פי דברי הכלי יקר שמות פרשת כי תשא פרק לב פסוק ד
שביאר מה גרם לערב רב לעשות את העגל וזה לשונו
ויש אומרים שטעות זה בא להם, לפי שלא יכלו ישראל לצאת ממצרים כי אם כשילך עמהם ארונו של יוסף מצד השבועה, ולקח משה טס וחקק עליו עלה שור עלה שור וזרקו בנילוס, ועל כן חשבו הערב רב שעלייתם ממצרים היתה תלויה ביוסף בכור שור ונקרא בכור שור כי כל כוחו היה נמשך ממזל שור, וחשבו שלכך לקח משה את עצמות יוסף עמו לפי שהעלם ממצרים בכוחו של מזל שור בצירוף כוחו של משה, וזהו אשר העלוך לשון רבים עכ''ל
ואולי לכן הדגישה התורה שמשה לקח את עצמות יוסף רק עבור השבועה ולא עבור שום דבר אחר ח''ו
ונראה להציע על פי דברי הכלי יקר שמות פרשת כי תשא פרק לב פסוק ד
שביאר מה גרם לערב רב לעשות את העגל וזה לשונו
ויש אומרים שטעות זה בא להם, לפי שלא יכלו ישראל לצאת ממצרים כי אם כשילך עמהם ארונו של יוסף מצד השבועה, ולקח משה טס וחקק עליו עלה שור עלה שור וזרקו בנילוס, ועל כן חשבו הערב רב שעלייתם ממצרים היתה תלויה ביוסף בכור שור ונקרא בכור שור כי כל כוחו היה נמשך ממזל שור, וחשבו שלכך לקח משה את עצמות יוסף עמו לפי שהעלם ממצרים בכוחו של מזל שור בצירוף כוחו של משה, וזהו אשר העלוך לשון רבים עכ''ל
ואולי לכן הדגישה התורה שמשה לקח את עצמות יוסף רק עבור השבועה ולא עבור שום דבר אחר ח''ו