היה ע"ז פעם בפורום. צריך לחפש.שלו' אמר:האם היה אפשר לחשוב בטעם המן טעם של איסורים? והנה אם היה מתהפך לממשות מה שרצו – פשוט שאסור, אך אם רק בטעם – יל"ע. [הרי מצאנו בגמ' חולין שכל מה שאסרה התורה התירה כנגדו דבר שטעמו שוה]. ואת"ל שאסור, האם מותר לחשוב על חצי טעם חלב ועל החצי השני טעם בשר – בבת אחת?
יש לדון בזה אחר שלא היה ממש אותו דבר אלא כעין שמן של נסשלו' אמר:והנה אם היה מתהפך לממשות מה שרצו – פשוט שאסור
ר"ל שחשב לטעום טעם בשר וחלב מבושלין יחדשלו' אמר:ואת"ל שאסור, האם מותר לחשוב על חצי טעם חלב ועל החצי השני טעם בשר – בבת אחת?
שלו' אמר:האם היה אפשר לחשוב בטעם המן טעם של איסורים? והנה אם היה מתהפך לממשות מה שרצו – פשוט שאסור, אך אם רק בטעם – יל"ע. [הרי מצאנו בגמ' חולין שכל מה שאסרה התורה התירה כנגדו דבר שטעמו שוה]. ואת"ל שאסור, האם מותר לחשוב על חצי טעם חלב ועל החצי השני טעם בשר – בבת אחת?
חולין יז אדרבמדיקר אמר:כמדומני שהרמב"ן מפרש על זה שכתוב וכל טוב לעולם על יחסרנו שהוא חזיר
לא ברוריה אלא ילתא דביתהו דר' נחמן. חולין קט.דרבמדיקר אמר:שלו' אמר:האם היה אפשר לחשוב בטעם המן טעם של איסורים? והנה אם היה מתהפך לממשות מה שרצו – פשוט שאסור, אך אם רק בטעם – יל"ע. [הרי מצאנו בגמ' חולין שכל מה שאסרה התורה התירה כנגדו דבר שטעמו שוה]. ואת"ל שאסור, האם מותר לחשוב על חצי טעם חלב ועל החצי השני טעם בשר – בבת אחת?
מישהו מהפורום הביא בשם הגראי"ל שאם ייצרו טעם של חזיר רק בחומרים כשרים אין שום בעייה וחשש והביא ראייה מברוריה שביקשה לטעום טעם חזיר וכו' אם כן לכאורה גם בין הדין שווה שהיה אפשר לטעום טעם של בשר וחלב וכו' ואין זה מטמטם את הלב כי לא אסרתו התורה, כמדומני גמרא החולים על זה שכתוב וכל טוב לעולם על יחסרנו שהוא חזיר
מצוי בה"ב.טוביה פריד אמר:וכתב הגאון הראגוצבער בשו''ת צפנת פענח. (לא מוצא כעת מיקום מדויק -מי שיכול להעלות כדבעי שיעלה)
טוביה פריד אמר:לא ברוריה אלא ילתא דביתהו דר' נחמן. חולין קט.דרבמדיקר אמר:שלו' אמר:האם היה אפשר לחשוב בטעם המן טעם של איסורים? והנה אם היה מתהפך לממשות מה שרצו – פשוט שאסור, אך אם רק בטעם – יל"ע. [הרי מצאנו בגמ' חולין שכל מה שאסרה התורה התירה כנגדו דבר שטעמו שוה]. ואת"ל שאסור, האם מותר לחשוב על חצי טעם חלב ועל החצי השני טעם בשר – בבת אחת?
מישהו מהפורום הביא בשם הגראי"ל שאם ייצרו טעם של חזיר רק בחומרים כשרים אין שום בעייה וחשש והביא ראייה מברוריה שביקשה לטעום טעם חזיר וכו' אם כן לכאורה גם בין הדין שווה שהיה אפשר לטעום טעם של בשר וחלב וכו' ואין זה מטמטם את הלב כי לא אסרתו התורה, כמדומני גמרא החולים על זה שכתוב וכל טוב לעולם על יחסרנו שהוא חזיר
ייש''כ.בבלי אמר:טוביה פריד אמר:לא ברוריה אלא ילתא דביתהו דר' נחמן. חולין קט.דרבמדיקר אמר:מישהו מהפורום הביא בשם הגראי"ל שאם ייצרו טעם של חזיר רק בחומרים כשרים אין שום בעייה וחשש והביא ראייה מברוריה שביקשה לטעום טעם חזיר וכו' אם כן לכאורה גם בין הדין שווה שהיה אפשר לטעום טעם של בשר וחלב וכו' ואין זה מטמטם את הלב כי לא אסרתו התורה, כמדומני גמרא החולים על זה שכתוב וכל טוב לעולם על יחסרנו שהוא חזיר
זה בקט עמוד ב ולא בעמוד א.
והיא לא רצתה חזיר אלא בשר בחלב ור"ן הביא לה כחל. [העניין שם עם החזיר היה שהיא הביאה דוגמאות לאיסורים שיש היתרים כנגדם כבסיס לבקשתה של בשר בחלב וחזיר היה אחד הדוגמאות (כנגדו היה מוחא דשיבוטא)]