נשא משה ק"ו

כשהקב"ה אמר למשה שילך לדבר לפי פרעה אמר לו משה: הן בני ישראל לא שמעו אלי ואיך ישמעני פרעה ואני ערל שפתיים. וכתב רש"י שזה אחד מן הק"ו שבתורה. ולכאורה אין בזה ק"ו כלל וכלל, כי הלא בני ישראל לא שמעו אליו משום קוצר רוח ומעבודה קשה. ומה שייך זה לשמיעת פרעה הלא הוא לכאורה לא היה בקוצר רוח ובעבודה קשה. וצ"ע גדול.
 

בשלמא

משתמש ותיק
אוהו, הרבה מפרשים יש בזה והיום שיש אוצר מפרשי התורה כבר אפילו לא צריך עיון גדול
 

למען לא ניגע לריק

משתמש ותיק
פותח הנושא
בשלמא אמר:
אוהו, הרבה מפרשים יש בזה והיום שיש אוצר מפרשי התורה כבר אפילו לא צריך עיון גדול

אני מתנצל פשוט השלמתי היום שנים מקרא ואחד תרגום וזה הוקשה לי מאד. אבל אם תוכל לכתוב תשובה טובה אחת מהנה שציינת.
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
למען לא ניגע לריק אמר:
כשהקב"ה אמר למשה שילך לדבר לפי פרעה אמר לו משה: הן בני ישראל לא שמעו אלי ואיך ישמעני פרעה ואני ערל שפתיים. וכתב רש"י שזה אחד מן הק"ו שבתורה. ולכאורה אין בזה ק"ו כלל וכלל, כי הלא בני ישראל לא שמעו אליו משום קוצר רוח ומעבודה קשה. ומה שייך זה לשמיעת פרעה הלא הוא לכאורה לא היה בקוצר רוח ובעבודה קשה. וצ"ע גדול.


רש''י מתכוין צורת ק''ו.
ועל כן הקושיה לא על רש''י אלא על משה, ועל כרחך צ''ל שבסך הכולל של כל הסברות מסתבר שבנ''י יותר ישמעו מאשר פרעה, וזה כוונת משה.
(באופן כללי יש לדון אם מה שהקשית נקרא פירכא על הק''ו או טעם, כי יש בזה חילוק שלפעמים הש''ס עושה ק''ו שאין בו טעם כלל אבל בגדרי ק''ו צריך פירכא דבר דיני).
 
 

למען לא ניגע לריק

משתמש ותיק
פותח הנושא
כמעיין המתגבר אמר:
למען לא ניגע לריק אמר:
כשהקב"ה אמר למשה שילך לדבר לפי פרעה אמר לו משה: הן בני ישראל לא שמעו אלי ואיך ישמעני פרעה ואני ערל שפתיים. וכתב רש"י שזה אחד מן הק"ו שבתורה. ולכאורה אין בזה ק"ו כלל וכלל, כי הלא בני ישראל לא שמעו אליו משום קוצר רוח ומעבודה קשה. ומה שייך זה לשמיעת פרעה הלא הוא לכאורה לא היה בקוצר רוח ובעבודה קשה. וצ"ע גדול.


רש''י מתכוין צורת ק''ו.
ועל כן הקושיה לא על רש''י אלא על משה, ועל כרחך צ''ל שבסך הכולל של כל הסברות מסתבר שבנ''י יותר ישמעו מאשר פרעה, וזה כוונת משה.
(באופן כללי יש לדון אם מה שהקשית נקרא פירכא על הק''ו או טעם, כי יש בזה חילוק שלפעמים הש''ס עושה ק''ו שאין בו טעם כלל אבל בגדרי ק''ו צריך פירכא דבר דיני).
אני מקוה שאתה מסכים איתי שזהו דוחק.
 
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
למען לא ניגע לריק אמר:
בשלמא אמר:
אוהו, הרבה מפרשים יש בזה והיום שיש אוצר מפרשי התורה כבר אפילו לא צריך עיון גדול

אני מתנצל פשוט השלמתי היום שנים מקרא ואחד תרגום וזה הוקשה לי מאד. אבל אם תוכל לכתוב תשובה טובה אחת מהנה שציינת.


להרבה שיטות ההשלמה הזו לא מהני כי עבר הזמן. ואפשר שאתה לא מחוייב לטרוח להשלים.
 
 

בשלמא

משתמש ותיק
למען לא ניגע לריק אמר:
בשלמא אמר:
אוהו, הרבה מפרשים יש בזה והיום שיש אוצר מפרשי התורה כבר אפילו לא צריך עיון גדול

אני מתנצל פשוט השלמתי היום שנים מקרא ואחד תרגום וזה הוקשה לי מאד. אבל אם תוכל לכתוב תשובה טובה אחת מהנה שציינת.
להתחלה
https://tablet.otzar.org/pages/?&restore=1&t=1616433668026&pagenum=118&book=176781
 
 

למען לא ניגע לריק

משתמש ותיק
פותח הנושא
כמעיין המתגבר אמר:
למען לא ניגע לריק אמר:
בשלמא אמר:
אוהו, הרבה מפרשים יש בזה והיום שיש אוצר מפרשי התורה כבר אפילו לא צריך עיון גדול

אני מתנצל פשוט השלמתי היום שנים מקרא ואחד תרגום וזה הוקשה לי מאד. אבל אם תוכל לכתוב תשובה טובה אחת מהנה שציינת.


להרבה שיטות ההשלמה הזו לא מהני כי עבר הזמן. ואפשר שאתה לא מחוייב לטרוח להשלים.



אני נהנה גם סתם כך לקרוא את פרשיות התורה גם ללא חובה. 
מקרא זה דבר מענין.
הלא כן?
 
חלק עליון תַחתִית