שלוש פעמים "לו" בפסוק אחד

שלוש פעמים "לו" בפסוק אחד, שמות פרק ו פסוק כה
 וְאֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן לָקַח לוֹ מִבְּנוֹת פּוּטִיאֵל לוֹ לְאִשָּׁה וַתֵּלֶד לוֹ אֶת פִּינְחָס אֵלֶּה רָאשֵׁי אֲבוֹת הַלְוִיִּם לְמִשְׁפְּחֹתָם: 
מה בא ללמדנו?
על ותלד לו אולי יש לומר כמו שפירש רש"י בראשית פרשת וישב פרק לח פסוק יח
ותהר לו - גבורים כיוצא בו, צדיקים כיוצא בו: 
על לקח לו אולי יש לומר כמו שפירש רש"י בראשית פרשת לך לך פרק יב פסוק א
לך לך - להנאתך ולטובתך 
 

מנצפך

משתמש רגיל
ראיתי פעם הסבר שאהרן לא רצה להשיאו קודם אחיו הגדולים - נדב ואביהוא, אז הוא לקח לעצמו אשה, וזה הדגש של "לו" שני פעמים.
 

רחמים

פותח הנושא
מנצפך אמר:
ראיתי פעם הסבר שאהרן לא רצה להשיאו קודם אחיו הגדולים - נדב ואביהוא, אז הוא לקח לעצמו אשה, וזה הדגש של "לו" שני פעמים.
איך יתכן, הרי נדב ואביהו, אחת הדעות שמתו בגלל שלא נשאו נשים, אז איך יתכן שאהרן יאמר לאלעזר שלא לשאת אישה? ואיפה מצאנו שאח צריך לחכות לאחיו? אפילו באחיות לא צריך לחכות, ורק לבן אמר לא ייעשה כן במקומנו, אבל ליעקב לא היה בעיה עם זה.
 

רחמים

פותח הנושא
מנצפך אמר:
ראיתי פעם הסבר שאהרן לא רצה להשיאו קודם אחיו הגדולים - נדב ואביהוא, אז הוא לקח לעצמו אשה, וזה הדגש של "לו" שני פעמים.
בעמודי משפט טהרני סימן א' דן בארוכה אם אח צעיר יכול להתחתן לפני אחיו הגדול, ובין הדברים מביא את הפירוש שהזכרת
העתקה 11;09;22.png
 

איש אל רעהו

משתמש ותיק
רחמים אמר:
מנצפך אמר:
ראיתי פעם הסבר שאהרן לא רצה להשיאו קודם אחיו הגדולים - נדב ואביהוא, אז הוא לקח לעצמו אשה, וזה הדגש של "לו" שני פעמים.
בעמודי משפט טהרני סימן א' דן בארוכה אם אח צעיר יכול להתחתן לפני אחיו הגדול, ובין הדברים מביא את הפירוש שהזכרת
העתקה 11;09;22.png
הובא כן בליקוטי יהודה, בשם האמרי אמת או שפת אמת.
 
 
חלק עליון תַחתִית