לא שמעת עד כה

רואים שקוף

משתמש ותיק
רש"י מבאר עד מכת בכורות שנאמר בה 'כה אמר ה' כחצות'.
גם מכת דם וצפרדע וערוב, ואולי עוד, לא בדקתי, נפתחות במילים 'כה אמר', מנא ליה לרש"י להעמיד דווקא על בכורות.
 

ערך רב

משתמש ותיק
פשוט ביותר
הרי רק כשהגיעה מכת בכורות פרעה שמע בקול משה.
ועל כרחך שהרמז היה למכה זו.
 

רואים שקוף

משתמש ותיק
פותח הנושא
ערך רב אמר:
פשוט ביותר
הרי רק כשהגיעה מכת בכורות פרעה שמע בקול משה.
ועל כרחך שהרמז היה למכה זו.
מדוע זה נלמד מהלשון כה, אם כל המכות נפתחו בלשון זו. לא פשוט בכלל.
 
 

אמונה

משתמש ותיק
רא"ם:
ומדרשו עד שתשמע ממני מכת בכורות שאפתח בה "כה אמר ה' כחצות הלילה". פירוש: במכה עצמה, אבל בשאר המכות אינו כתוב בהן "כה אמר ה'", רק בהתראה "כה אמר ה' שלח את עמי" (פסוק כו). ומה שדרשו זה אינו אלא מייתורא, שלא היה לו לומר רק: ואם מאן אתה לשלח כה אמר ה' כו', כמו בכל המכות.

ועי' כאן
 
חלק עליון תַחתִית