השפל באמת אמר:המדרש כותב כי לבנ"י במצריים נולדו ששה ששה בכרס. תמיד זה היה נראה לי מופרך מהשכל וראיתי בזה הזדמנות לחזק בליבי אמונת חכמים ללא הבנה כל שהיא מן ההגיון.
אכן עכשיו ראיתי כי לאשה בת 37 מדרום אפריקה נולדו היום 10[!] ילדים בבת אחת! שבעה בנים ושלוש בנות. והדבר נפלא.
וזה שיצאו ממצרים שהיא מדינה קשה, ומפרעה שהוא מלך קשה, בצהרי היום, מאות אלפי אנשים, לא קשה בעיניך? אתמהה, בודאי שכל זה היה מעשה ניסים, ומה הקושיא מהמציאות שאתה ואני רואים כיום בזמנינו???משיב כהלכה אמר:אבל עדיין קשה המדרש שנולדו 60, שזה בלתי אפשרי לכל הדעות
אברותיה בירקרק אמר:וזה שיצאו ממצרים שהיא מדינה קשה, ומפרעה שהוא מלך קשה, בצהרי היום, מאות אלפי אנשים, לא קשה בעיניך? אתמהה, בודאי שכל זה היה מעשה ניסים, ומה הקושיא מהמציאות שאתה ואני רואים כיום בזמנינו???
ראיתי פעם חשבון מעניין המוכיח מהפסוקים שחייב להיות שבמצרים הליידות היו מרובות עוברים.השפל באמת אמר:המדרש כותב כי לבנ"י במצריים נולדו ששה ששה בכרס. תמיד זה היה נראה לי מופרך מהשכל וראיתי בזה הזדמנות לחזק בליבי אמונת חכמים ללא הבנה כל שהיא מן ההגיון.
אכן עכשיו ראיתי כי לאשה בת 37 מדרום אפריקה נולדו היום 10[!] ילדים בבת אחת! שבעה בנים ושלוש בנות. והדבר נפלא.
מאז חלפה לה שנה ומחצית בדקדוק. האם נשבר שיא עולמי חדש?מדובר בשיא עולמי חדש.
ביאור זה לא שמעתיו מעולם. היש לו מקור?לא מוזכר בתורה כי מרוב הניסים שהיו אז לא שמו לב שאשה בת 130 חוזרת לנערותה ויולדת.
רמב"ן בפרשת ויגש כמדומניביאור זה לא שמעתיו מעולם. היש לו מקור?
ע"ז אמרו גמ' ריקא אם לא ראית לא האמנת ..........המדרש כותב כי לבנ"י במצריים נולדו ששה ששה בכרס. תמיד זה היה נראה לי מופרך מהשכל וראיתי בזה הזדמנות לחזק בליבי אמונת חכמים ללא הבנה כל שהיא מן ההגיון.
אכן עכשיו ראיתי כי לאשה בת 37 מדרום אפריקה נולדו היום 10[!] ילדים בבת אחת! שבעה בנים ושלוש בנות. והדבר נפלא.
אם כן חזרנו שוב ל-חלימה סיסה.. 9 ילדים שנולדו "בלידה רגילה" (לא בהפריה וכיו"ב) וכולם שרדו ללא יוצא מן הכלל!מתוך המכלול:
עשיריות ומעלה[עריכה | עריכת קוד מקור]
בשנת 2021 פורסם כי ת'מרה סית'ול מפרטוריה ילדה 10 תינוקות (שבעה בנים ושלוש בנות).[8] שבועיים לאחר מכן פורסם שת'מרה שיקרה ואין הוכחה לעשרת התינוקות מאותה לידה. ת'מרה נלקחה למחלקה פסיכיאטרית בעקבות אותו שקר. [9]
מה תורמת אותה גויה וכי לא ידענו שהקב"ה יכול לעשות הכל ???אם כן חזרנו שוב ל-חלימה סיסה.. 9 ילדים שנולדו "בלידה רגילה" (לא בהפריה וכיו"ב) וכולם שרדו ללא יוצא מן הכלל!
ידענו גם ידענו. (סתם להשתעשע בשיאים... ותו לא).מה תורמת אותה גויה וכי לא ידענו שהקב"ה יכול לעשות הכל ???
ראוי להבדיל בין אדם שחוסר אמונתו נובעת מאי הכרה במציאות אחרת, גם אם כך אמרו חז"ל, וזה שאמר "אם לא ראית לא האמנת",ע"ז אמרו גמ' ריקא אם לא ראית לא האמנת ..........המדרש כותב כי לבנ"י במצריים נולדו ששה ששה בכרס. תמיד זה היה נראה לי מופרך מהשכל וראיתי בזה הזדמנות לחזק בליבי אמונת חכמים ללא הבנה כל שהיא מן ההגיון.
אכן עכשיו ראיתי כי לאשה בת 37 מדרום אפריקה נולדו היום 10[!] ילדים בבת אחת! שבעה בנים ושלוש בנות. והדבר נפלא.
חולקראוי להבדיל בין אדם שחוסר אמונתו נובעת מאי הכרה במציאות אחרת, גם אם כך אמרו חז"ל, וזה שאמר "אם לא ראית לא האמנת",
ובין מקרה שהאדם מאמין לדברי חז"ל, אלא ש'הראיה' והציור המוחשי מחזק אצלו את האמונה, ביישוב הסתירה השכלית ומסורת החכמים.
והמדד לזה הוא במקרה שלא הוכחו הדברים, האם אותו אדם שולל לגמרי את דבריהם, או שמא ההוכחה (לדידו) היא רק שלב נוסף לחיזוק האמונה.
.
מה התרגשת? כבר במצרים כל אחת ילדה ששה בכרס אחת...והדבר נפלא.
מצורת הכתיבה, יתכן מאוד ונראה כדבריך, אך נפתח כאן נידון לגופו של עניין, האם נכון להביא הוכחות מהמציאות לנסים שארעו לאבותינו.האם יש כאן תגובות שבאו רק כדי להראות עליונות מסויימת על ידי רמיסת השני?
ועדיין הוא לא אמר שלא האמין,מצורת הכתיבה, יתכן מאוד ונראה כדבריך, אך נפתח כאן נידון לגופו של עניין, האם נכון להביא הוכחות מהמציאות לנסים שארעו לאבותינו.
והוא דבר מזקיק עיון, שאכן מחד גיסא אמר לו ר"י לאותו תלמיד 'ריקא אם לא ראית לא האמנת', ומאידך, גבי עתידה אשה שתלד בכל יום אחוי ליה תרנגולת.
ושניהם מדברים בנסים עתידיים.
ויתכן עוד, שבנסים שהיו בעבר מחוייבים להאמין בכל מקרה, וכל מציאות שמתרחשת בדומה לאותו נס, אינה שייכת לנס שהיה אז, לכאו'.
אשמח שגם תסביר מדוע.חולק
מי שהמציאות מחזקת לו את חז"ל זה אמר שבסתר ליבו הוא לא מאמיןאשמח שגם תסביר מדוע.
ואולי מורה בזה כמה שהמציאות כפופה לתורה?מי שהמציאות מחזקת לו את חז"ל זה אמר שבסתר ליבו הוא לא מאמין
חז"ל זו לא המציאות?מי שהמציאות מחזקת לו את חז"ל זה אמר שבסתר ליבו הוא לא מאמין
חלילה וידועים דברי החסיד יעב"ץ מי בגירוש ספרד שמר על אמונתו ומי פחותחז"ל זו לא המציאות?
אלא מה, מי שהמציאות מחזקת בלבו את אמיתות דברי חז"ל (שבמבט ראשון ועפ"י דרכי השכל הם מחודשים) וגורמת לו לעכל את דברי קודשם אז אדרבה ואדרבה.
אדם שמציירים בפניו מציאות שונה מכפי שראו עיניו, ולא מתחבט עם עצמו, או מנסה בעיניו הקטנות להתחבר לדברים, ולא רק "להאמין", ייתכן ואמונתו מבוססת על חלל ריק, ובשעת מבחן היא תפרח ואיננה.