ששה ששה בכרס

פרי הארץ

משתמש ותיק
המדרש כותב כי לבנ"י במצריים נולדו ששה ששה בכרס. תמיד זה היה נראה לי מופרך מהשכל וראיתי בזה הזדמנות לחזק בליבי אמונת חכמים ללא הבנה כל שהיא מן ההגיון.

אכן עכשיו ראיתי כי לאשה בת 37 מדרום אפריקה נולדו היום 10[!] ילדים בבת אחת! שבעה בנים ושלוש בנות. והדבר נפלא.
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
אישה בת 37 מדרום אפריקה ילדה עשרה תינוקות וככל הנראה מדובר בשיא עולמי חדש.

"זה שבעה בנים ושלוש בנות. אני שמח. אני נרגש. אני לא יכול לדבר הרבה", אמר הבעל, טבוהו טסוטסי לאתר "פרטוריה ניוז" אחרי הלידה. הזוג הם כבר הורים לתאומים, שנולדו לפני שש שנים.

השיא הרשמי לפני הלידות המרובות האחרונות בדרום אפריקה ובמרוקו שייך לאישה מארצות הברית, שילדה שמונה תינוקות חיים ב-2009.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
במצרים התינוקות שרדו בלי אינקובטור, בלי טיפול מפנק, כל אישה מישראל ולא אחת מתוך עשרות מילונים, ובכל לידה ילדו שישה בכרס אחת.
אז אציע חיזוק נוסף. הלא לא פחות מופרך ורחוק מהשכל שתינוק קטן מושלם וחייכן יגיח לעולם, משום כלום... אבל לא, זו המציאות הפלאית! מכאן להכפיל פי שש זה כבר פחות מפליא. והם הם הדברים.
 

משיב כהלכה

משתמש ותיק
השפל באמת אמר:
המדרש כותב כי לבנ"י במצריים נולדו ששה ששה בכרס. תמיד זה היה נראה לי מופרך מהשכל וראיתי בזה הזדמנות לחזק בליבי אמונת חכמים ללא הבנה כל שהיא מן ההגיון.

אכן עכשיו ראיתי כי לאשה בת 37 מדרום אפריקה נולדו היום 10[!] ילדים בבת אחת! שבעה בנים ושלוש בנות. והדבר נפלא.

כבר לפניה מישהי שברה את השיא העולמי עם 8 ילדים בכרס אחת. כך שהמדרש ההוא בכלל לא תמוה. אבל עדיין קשה המדרש שנולדו 60, שזה בלתי אפשרי לכל הדעות.

הבן איש חי כתב על זה "ואל תתמה שהרי עקרב שהיא מן השרצים יולדת שבעים" והיה לו להביא ראיה מדגים שמשריצים מאות... אבל אינו ענין לאדם, וצ"ל שזו לשון גוזמא, דהיינו שילדו הרבה בכרס אחת. ומצינו בהרבה מקומות את המספר "שישים" כלשון גוזמא (ראה למשל בבא מציעא פ"ד).
 

אברותיה בירקרק

משתמש רשום
משיב כהלכה אמר:
אבל עדיין קשה המדרש שנולדו 60, שזה בלתי אפשרי לכל הדעות
וזה שיצאו ממצרים שהיא מדינה קשה, ומפרעה שהוא מלך קשה, בצהרי היום, מאות אלפי אנשים, לא קשה בעיניך? אתמהה, בודאי שכל זה היה מעשה ניסים, ומה הקושיא מהמציאות שאתה ואני רואים כיום בזמנינו???
 

משיב כהלכה

משתמש ותיק
אברותיה בירקרק אמר:
וזה שיצאו ממצרים שהיא מדינה קשה, ומפרעה שהוא מלך קשה, בצהרי היום, מאות אלפי אנשים, לא קשה בעיניך? אתמהה, בודאי שכל זה היה מעשה ניסים, ומה הקושיא מהמציאות שאתה ואני רואים כיום בזמנינו???

אמרתי, שמי שהוא קטן אמונה וקשה לו ששה בכרס אחת, אז יותר קשה שישים. ואפשר ליישב בנקל דאיירי בגוזמא.

לי אין שום קושיה, אם חז"ל אמרו אז אמרו. ועוד, שיוכבד ילדה את משה בגיל 130, ולא מוזכר בתורה כי מרוב הניסים שהיו אז לא שמו לב שאשה בת 130 חוזרת לנערותה ויולדת. אבל זה עדיין מתקבל על השכל, אבל שישים בכרס אחת לא נכנסים באופן פיזי. אז קשה לדמיין זאת. ומי שקשה לו, יכול ליישב כנ"ל.

ענין מדינה קשה, מלך קשה, זה כלום. זה דבר שמתקבל על השכל. גם אשה שחוזרת לנערותה, היפלא מה' דבר. יכולה גם אשה להפוך לאיש. אבל לדמיין שישים בכרס אחת, שזה נראה כמו בלון פורח, זה קשה.
 

הערשלה

משתמש ותיק
השפל באמת אמר:
המדרש כותב כי לבנ"י במצריים נולדו ששה ששה בכרס. תמיד זה היה נראה לי מופרך מהשכל וראיתי בזה הזדמנות לחזק בליבי אמונת חכמים ללא הבנה כל שהיא מן ההגיון.

אכן עכשיו ראיתי כי לאשה בת 37 מדרום אפריקה נולדו היום 10[!] ילדים בבת אחת! שבעה בנים ושלוש בנות. והדבר נפלא.
ראיתי פעם חשבון מעניין המוכיח מהפסוקים שחייב להיות שבמצרים הליידות היו מרובות עוברים.
שהרי עפ מנין הבכורים עולה שהיו בעם ישראל סה"כ 45000 בערך משפחות.
כלומר כל שאר ה600000 היו גברים מסה"כ 45000 משפחות נכפיל לעוד פעם נקבות. הגענו ל1200000 בערך ילדים ל45000 משפחות.
כשנחלקם נמצא משפחות שמוכרח היו שם לידות מרובות עוברים.
 
מתוך המכלול:

עשיריות ומעלה[עריכה | עריכת קוד מקור]​

בשנת 2021 פורסם כי ת'מרה סית'ול מפרטוריה ילדה 10 תינוקות (שבעה בנים ושלוש בנות).[8] שבועיים לאחר מכן פורסם שת'מרה שיקרה ואין הוכחה לעשרת התינוקות מאותה לידה. ת'מרה נלקחה למחלקה פסיכיאטרית בעקבות אותו שקר. [9]
 

פפפפ

משתמש ותיק
המדרש כותב כי לבנ"י במצריים נולדו ששה ששה בכרס. תמיד זה היה נראה לי מופרך מהשכל וראיתי בזה הזדמנות לחזק בליבי אמונת חכמים ללא הבנה כל שהיא מן ההגיון.

אכן עכשיו ראיתי כי לאשה בת 37 מדרום אפריקה נולדו היום 10[!] ילדים בבת אחת! שבעה בנים ושלוש בנות. והדבר נפלא.
ע"ז אמרו גמ' ריקא אם לא ראית לא האמנת ..........
 

חסד ומשפט

משתמש ותיק
מפליא מאד שאנשים צריכים חיזוק לדבר, עצם זה שהיה מבול ודור ההפלגה וכו' זה לא מעמיד את אמונתכם בקושי כלשהוא.
אבל באופן כללי פעם גם תוחלת החיים היתה מאות שנים כמבואר בתורה, אז ברור שהיה שינויי טבעים.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
מתוך המכלול:

עשיריות ומעלה[עריכה | עריכת קוד מקור]​

בשנת 2021 פורסם כי ת'מרה סית'ול מפרטוריה ילדה 10 תינוקות (שבעה בנים ושלוש בנות).[8] שבועיים לאחר מכן פורסם שת'מרה שיקרה ואין הוכחה לעשרת התינוקות מאותה לידה. ת'מרה נלקחה למחלקה פסיכיאטרית בעקבות אותו שקר. [9]
אם כן חזרנו שוב ל-חלימה סיסה.. 9 ילדים שנולדו "בלידה רגילה" (לא בהפריה וכיו"ב) וכולם שרדו ללא יוצא מן הכלל!
 

נדיב לב

משתמש ותיק
מה תורמת אותה גויה וכי לא ידענו שהקב"ה יכול לעשות הכל ???
ידענו גם ידענו. (סתם להשתעשע בשיאים... ותו לא).
וכפי שנכתב לעיל שלא פחות מופרך ורחוק מהשכל שתינוק קטן מושלם וחייכן יגיח לעולם, משום כלום... אבל לא, זו המציאות הפלאית! מכאן להכפיל פי שש זה כבר פחות מפליא.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
המדרש כותב כי לבנ"י במצריים נולדו ששה ששה בכרס. תמיד זה היה נראה לי מופרך מהשכל וראיתי בזה הזדמנות לחזק בליבי אמונת חכמים ללא הבנה כל שהיא מן ההגיון.

אכן עכשיו ראיתי כי לאשה בת 37 מדרום אפריקה נולדו היום 10[!] ילדים בבת אחת! שבעה בנים ושלוש בנות. והדבר נפלא.
ע"ז אמרו גמ' ריקא אם לא ראית לא האמנת ..........
ראוי להבדיל בין אדם שחוסר אמונתו נובעת מאי הכרה במציאות אחרת, גם אם כך אמרו חז"ל, וזה שאמר "אם לא ראית לא האמנת",
ובין מקרה שהאדם מאמין לדברי חז"ל, אלא ש'הראיה' והציור המוחשי מחזק אצלו את האמונה, ביישוב הסתירה השכלית ומסורת החכמים.
והמדד לזה הוא במקרה שלא הוכחו הדברים, האם אותו אדם שולל לגמרי את דבריהם, או שמא ההוכחה (לדידו) היא רק שלב נוסף לחיזוק האמונה.
.
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
בס' שער השמים (לרבי גרשון ב"ר שלמה, חתנו של הרמב"ן, מאמר שמיני כה:) כ' "ועל הרוב לא תוליד נקבה אחת ממין האדם כי אם ולד אחד, ולפעמים שנים, ובמצרים לפעמים שלושה או ארבעה, ולא תוליד בגבורות כי אם חמישה ושבעה, וכבר נראה באשה אחת שילדה עשרים בנים, חמשה בפעם אחת (כל לידה) וחיו רובם.
הרי שגם בזמן הראשונים היה טבע מיוחד בארץ מצרים שהיה מצוי לידות מרובות ילדים, יותר מבשאר ארצות.


[בס' מדרש תלפיות (ענף חידושים ליקוטים מס' צמח דוד) מספר שבכפר ליד קראקא היה לאיש אחד מאשה אחת 36 בנים, חיים כולם בזמן אחד.]
 

פפפפ

משתמש ותיק
ראוי להבדיל בין אדם שחוסר אמונתו נובעת מאי הכרה במציאות אחרת, גם אם כך אמרו חז"ל, וזה שאמר "אם לא ראית לא האמנת",
ובין מקרה שהאדם מאמין לדברי חז"ל, אלא ש'הראיה' והציור המוחשי מחזק אצלו את האמונה, ביישוב הסתירה השכלית ומסורת החכמים.
והמדד לזה הוא במקרה שלא הוכחו הדברים, האם אותו אדם שולל לגמרי את דבריהם, או שמא ההוכחה (לדידו) היא רק שלב נוסף לחיזוק האמונה.
.
חולק
 

מעיין פרטי

משתמש ותיק
האם יש כאן תגובות שבאו רק כדי להראות עליונות מסויימת על ידי רמיסת השני?
מצורת הכתיבה, יתכן מאוד ונראה כדבריך, אך נפתח כאן נידון לגופו של עניין, האם נכון להביא הוכחות מהמציאות לנסים שארעו לאבותינו.
והוא דבר מזקיק עיון, שאכן מחד גיסא אמר לו ר"י לאותו תלמיד 'ריקא אם לא ראית לא האמנת', ומאידך, גבי עתידה אשה שתלד בכל יום אחוי ליה תרנגולת.
ושניהם מדברים בנסים עתידיים.
ויתכן עוד, שבנסים שהיו בעבר מחוייבים להאמין בכל מקרה, וכל מציאות שמתרחשת בדומה לאותו נס, אינה שייכת לנס שהיה אז, לכאו'.
 

ישיב לרבות

משתמש ותיק
מצורת הכתיבה, יתכן מאוד ונראה כדבריך, אך נפתח כאן נידון לגופו של עניין, האם נכון להביא הוכחות מהמציאות לנסים שארעו לאבותינו.
והוא דבר מזקיק עיון, שאכן מחד גיסא אמר לו ר"י לאותו תלמיד 'ריקא אם לא ראית לא האמנת', ומאידך, גבי עתידה אשה שתלד בכל יום אחוי ליה תרנגולת.
ושניהם מדברים בנסים עתידיים.
ויתכן עוד, שבנסים שהיו בעבר מחוייבים להאמין בכל מקרה, וכל מציאות שמתרחשת בדומה לאותו נס, אינה שייכת לנס שהיה אז, לכאו'.
ועדיין הוא לא אמר שלא האמין,
וכבר חילק יפה בין הדברים הרב @נדיב לב בהודעה זו:
 

נדיב לב

משתמש ותיק
מי שהמציאות מחזקת לו את חז"ל זה אמר שבסתר ליבו הוא לא מאמין
חז"ל זו לא המציאות?
אלא מה, מי שהמציאות מחזקת בלבו את אמיתות דברי חז"ל (שבמבט ראשון ועפ"י דרכי השכל הם מחודשים) וגורמת לו לעכל את דברי קודשם אז אדרבה ואדרבה.
אדם שמציירים בפניו מציאות שונה מכפי שראו עיניו, ולא מתחבט עם עצמו, או מנסה בעיניו הקטנות להתחבר לדברים, ולא רק "להאמין", ייתכן ואמונתו מבוססת על חלל ריק, ובשעת מבחן היא תפרח ואיננה.
 

פפפפ

משתמש ותיק
חז"ל זו לא המציאות?
אלא מה, מי שהמציאות מחזקת בלבו את אמיתות דברי חז"ל (שבמבט ראשון ועפ"י דרכי השכל הם מחודשים) וגורמת לו לעכל את דברי קודשם אז אדרבה ואדרבה.
אדם שמציירים בפניו מציאות שונה מכפי שראו עיניו, ולא מתחבט עם עצמו, או מנסה בעיניו הקטנות להתחבר לדברים, ולא רק "להאמין", ייתכן ואמונתו מבוססת על חלל ריק, ובשעת מבחן היא תפרח ואיננה.
חלילה וידועים דברי החסיד יעב"ץ מי בגירוש ספרד שמר על אמונתו ומי פחות
 
חלק עליון תַחתִית