כיצד ייתכנו דברי ה'ילקוט ראובני' שאבירם היה אחיה של שלמית בת דברי למטה דן, והרי הוא בכלל היה משבט ראובן???

ים סוף

משתמש ותיק
כ' ה'ילקוט ראובני': וילך העברי לביתו לגרש את אשתו שנטמאה מן המצרים ותברח האשה ויגד לאבירם אחי האשה ויהי בבקר שב משה שנית למחנה העברים ומצא דתן ואבירם ניצים על זה הגט.

וקשה כיצד ייתכן הדבר שהרי שלומית בת דברי היתה למטה דן, ואילו אבירם היה משבט ראובן.

ויעוי' בחי' הרד"ל שעמד בקו' זו והצריך עיון בזה.

ועו"ק כיצד יתכן הדבר שהרי דתן ואבירם עצמם היו אחים ומכמ"ש "וּבְנֵי אֱלִיאָב נְמוּאֵל וְדָתָן וַאֲבִירָם הוּא דָתָן וַאֲבִירָם קרואי קְרִיאֵי הָעֵדָה אֲשֶׁר הִצּוּ עַל מֹשֶׁה וְעַל אַהֲרֹן בַּעֲדַת קֹרַח".
וכיצד יתכן שהיתה אשתו של דתן אחותו של אבירם.
וראיתי מלקט אחד שרצה מכח קו' זו לומר שהיו אחים מאב ולא מאם, ומאם היתה אחותו של אבירם אך לדתן הרי היא מותרת.

ולולי דמסתפי' הייתי אומר שהקו' מעיקרא ליתא שנפלה כאן טעות דפוס, שהרי מקורו של ה'ילקוט ראובני' הוא מספר 'שלשלת הקבלה' והמעיין שם יראה שכ' ז"ל "וילך העברי לביתו לגרש אשתו שנטמאה ותברח האשה ויגד הדבר לאבירם אחי אישה בבקר שב משה שנית למחנה העברים ומצא דתן ואבירם נצים על דבר זה הגט". ולא היה אבירם אחיה אלא אחי דתן אישה.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
בר בי רב אמר:
אם היה רואה הרד"ל את מקור הילקו"ר מסתמא היה כותב זה. ובודאי לא ראה.
היש מקור לכך שהרד"ל לא ראה לס' שלשלת הקבלה?
כי לכאו' תמוה מאד לומר כן.
 
חלק עליון תַחתִית