המעשה ידוע - משה רבינו בא לפרעה בציווי ה' שישלח את בני ישראל, ופרעה התרגז וציוה שיפסיקו לתת לבני ישראל תבן, ולמרות זאת הם צריכים להשלים את המכסה היומית.
שוטרי ישראל באו בטענות למשה רבינו, ומשה רבינו שואל את הקב"ה:
(כב) וַיָּשָׁב מֹשֶׁה אֶל ה' וַיֹּאמַר אֲדֹנָי לָמָה הֲרֵעֹתָה לָעָם הַזֶּה לָמָּה זֶּה שְׁלַחְתָּנִי:
(כג) וּמֵאָז בָּאתִי אֶל פַּרְעֹה לְדַבֵּר בִּשְׁמֶךָ הֵרַע לָעָם הַזֶּה וְהַצֵּל לֹא הִצַּלְתָּ אֶת עַמֶּךָ:
והקב"ה משיבו:
(א) וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה עַתָּה תִרְאֶה אֲשֶׁר אֶעֱשֶׂה לְפַרְעֹה כִּי בְיָד חֲזָקָה יְשַׁלְּחֵם וּבְיָד חֲזָקָה יְגָרְשֵׁם מֵאַרְצוֹ: ס
והנה לכאורה הקב"ה לא משיב תשובה לגוף השאלה ולא נותן סיבה 'למה הרעותה', אלא רק מבטיח שתיכף ומיד תבא הישועה.
ואם כן עדיין ניצבת שאלתו של משה: למה הרעותה? מדוע היה נחוץ השלב האחרון של הכבדת קושי השיעבוד, למה לא להתחיל את הגאולה תיכף ומיד?
שוטרי ישראל באו בטענות למשה רבינו, ומשה רבינו שואל את הקב"ה:
(כב) וַיָּשָׁב מֹשֶׁה אֶל ה' וַיֹּאמַר אֲדֹנָי לָמָה הֲרֵעֹתָה לָעָם הַזֶּה לָמָּה זֶּה שְׁלַחְתָּנִי:
(כג) וּמֵאָז בָּאתִי אֶל פַּרְעֹה לְדַבֵּר בִּשְׁמֶךָ הֵרַע לָעָם הַזֶּה וְהַצֵּל לֹא הִצַּלְתָּ אֶת עַמֶּךָ:
והקב"ה משיבו:
(א) וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה עַתָּה תִרְאֶה אֲשֶׁר אֶעֱשֶׂה לְפַרְעֹה כִּי בְיָד חֲזָקָה יְשַׁלְּחֵם וּבְיָד חֲזָקָה יְגָרְשֵׁם מֵאַרְצוֹ: ס
והנה לכאורה הקב"ה לא משיב תשובה לגוף השאלה ולא נותן סיבה 'למה הרעותה', אלא רק מבטיח שתיכף ומיד תבא הישועה.
ואם כן עדיין ניצבת שאלתו של משה: למה הרעותה? מדוע היה נחוץ השלב האחרון של הכבדת קושי השיעבוד, למה לא להתחיל את הגאולה תיכף ומיד?