שרי מקנה על אשר לי. כלומר על הבקר ועל החמורים ועל הגמלים שלי, ולא פירש הכתוב אם קיבלו עליהם דבר זה אם לאו, ומסתברא שלא קבלו עליהם שמתוך שידולם שהיו משתדלים להשפיל עצמן ניראין הדברים שלא קבלו עליהם שררותו (מדרש שכל טוב - בראשית מז-ו)
וא"כ פרעה הציע שהשבטים ירעו לא רק את הכבשים והפרות אלא גם את החמורים והגמלים וא"כ נשאלת השאלה וכי ההצעה היתה גם לגבי חזירי מצרים ? (שהיו ידועים כמאמר תודוס הרופא)
וברור שלא, וניתן למצוא רמז לכך מכיוון שהגימטריא של הס"ת של המילים "שרי מקנה על אשר לי" זה 255 ו"לא חזיר" זה 256
וא"כ פרעה הציע שהשבטים ירעו לא רק את הכבשים והפרות אלא גם את החמורים והגמלים וא"כ נשאלת השאלה וכי ההצעה היתה גם לגבי חזירי מצרים ? (שהיו ידועים כמאמר תודוס הרופא)
וברור שלא, וניתן למצוא רמז לכך מכיוון שהגימטריא של הס"ת של המילים "שרי מקנה על אשר לי" זה 255 ו"לא חזיר" זה 256