וַיַּעַן יוֹסֵף אֶת פַּרְעֹה לֵאמֹר בִּלְעָדָי אֱלֹהִים יַעֲנֶה אֶת שְׁלוֹם פַּרְעֹה

huo yuc יום טוב

משתמש ותיק
רש"י בראשית פרשת מקץ פרק מא פסוק טז
אין החכמה משלי אלא אלהים יענה, יתן עניה בפי לשלום פרעה: 

איזה תעצומת נפש צריך כדי להגיד לפרעה זה לא מחכמתי

הרי יוסף רוצה שפרעה יוציאו מבית האסורים
שיגיד את זה לפחות בסוף דבריו

 
 

נדיב לב

משתמש ותיק
נקודת המוצא בשאלה, שמעלת החכמה בעיני המצרים עדיפה ממעלת נביא פותר חלומות, אולי להיפך הוא. [ואולי גם החרטומים יעידו]
 

הביננו

משתמש רגיל
huo yuc יום טוב אמר:
איזה תעצומת נפש צריך כדי להגיד לפרעה זה לא מחכמתי

אני דווקא לא רואה כאן תעצומת נפש, הרי חכמה ותבונה יש גם במצרים מי פחות מי יותר.
נדיר יותר הוא האדם שאלוקים מדבר אליו.
ואכן פרעה מתפעל ואומר הנמצא כזה איש אשר רוח אלוקים בו
 

huo yuc יום טוב

משתמש ותיק
פותח הנושא
מצאנו את אתו ביטוי גם אצל דניאל
כשפתר את החלום לנבוכדנצר
דניאל פרק ב
(כז) עָנֵה דָנִיֵּאל קֳדָם מַלְכָּא וְאָמַר רָזָה דִּי מַלְכָּא שָׁאֵל לָא חַכִּימִין אָשְׁפִין חַרְטֻמִּין גָּזְרִין יָכְלִין לְהַחֲוָיָה לְמַלְכָּא:
(כח) בְּרַם אִיתַי אֱלָהּ בִּשְׁמַיָּא גָּלֵא רָזִין וְהוֹדַע לְמַלְכָּא נְבוּכַדְנֶצַּר מָה דִּי לֶהֱוֵא בְּאַחֲרִית יוֹמַיָּא חֶלְמָךְ וְחֶזְוֵי רֵאשָׁךְ עַל מִשְׁכְּבָךְ דְּנָה הוּא: פ
 
חלק עליון תַחתִית