הסבר השל״ה על מכירת יוסף

יהושע

משתמש ותיק
שדנו את יוסף כמורד במלכות כיום שהמלכות שייך ליהודה, ולכאורה זה חידוש גדול, היכן מצינו שהיה ליהודה דין מלך כבר אז, בפשטות הוא רק דין כשממליכים מלך שיהיה משבט יהודה.
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
וכי לא מספיק ברכת יעקב את בנו יהודה - אשר זכה למלכות מכל הנהגתו, הודאתו, אחריותו ,,, ובוודאי שגם כל אחיו ואף ראובן הבכור ידעו מכך שמהותו של יהודה הוא בחינת מלכות ואף אחד לא עירער על כך ,,, וכן יעקבסמך את שתי ידיו עליו באחריות מלאה שהסכים להביא לו את בנימין למצרים ,,, כי יהודה לקח על עצמו אחריות מלאה !
וכך כתוב בפסוק : יהודה אתה יודוך אחיך ,,, ידך בערף איביך ישתחוו לך בני אביך, גור אריה יהודה מטרף בני עלית כרע רבץ כאריה וכלביא מי יקימנו, לא יסור שבט מיהודה ומחקק מבין רגליו עד כי יבא שילה שילו ולו יקהת עמים:
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
וכן כתוב העמק דבר בפרשת וזאת הברכה - "וזאת ליהודה" - עיקר מדת מלכות הוא ביהודה.
וכן ברשב"ם בראשית פרשת ויחי פרק מט פסוק י : לא יסור שבט מיהודה - המלכות הניתן לו להשתחות לו כל אחיו שנים עשר לא תפסוק ממנו כל אותה הגדולה ולא מחוקק ושררה מזרעו עד כי יבא יהודה שילה .
ועוד יש להאריך בזה, ואכמ"ל.
 

יהושע

משתמש ותיק
פותח הנושא
אבל כל זה היה ברכה לעתיד, ולא מסתבר שהיה לו דין מלך אז.
 
חלק עליון תַחתִית