בפרשתנו ויקח מן הבא בידו מנחה.
ובבירור הדבר שנלקח ביד פירש"י אבנים טובות, ועוד ב' פירושים.
ובדרשות אבן שועיב [תלמיד הרשב"א] כתב: ורבינו תם ז"ל פירש נץ, שזה מביא אדם בידו והוא היה איש ציד.
והיינו שהוא גם דבר הנלקח ביד, וגם הוא מתנה הראויה לאיש ציד כעשיו.
והנה מהיכן נפל רעיון זה לרבינו ז"ל ?
אמנם רבינו תם עצמו היה לו נץ, וחיפה ציפורניו בכסף, כדי להתיר העופות הנצודים על ידו, שלא יהיו דרוסת הנץ, והיה נוטל העופות שצד ושוחטם כדין.
והובא דבר זה בפורום זה בשם אחד הראשונים, וכבר חיפשתי כמה וכמה פעמים ולא הצלחתי לצודו,
ובקשתי שטוחה ממי שכתב זה בעבר, שיחזור ויזכה הרבים בזה, [או היודע לחפש יותר טוב ממני].
ובבירור הדבר שנלקח ביד פירש"י אבנים טובות, ועוד ב' פירושים.
ובדרשות אבן שועיב [תלמיד הרשב"א] כתב: ורבינו תם ז"ל פירש נץ, שזה מביא אדם בידו והוא היה איש ציד.
והיינו שהוא גם דבר הנלקח ביד, וגם הוא מתנה הראויה לאיש ציד כעשיו.
והנה מהיכן נפל רעיון זה לרבינו ז"ל ?
אמנם רבינו תם עצמו היה לו נץ, וחיפה ציפורניו בכסף, כדי להתיר העופות הנצודים על ידו, שלא יהיו דרוסת הנץ, והיה נוטל העופות שצד ושוחטם כדין.
והובא דבר זה בפורום זה בשם אחד הראשונים, וכבר חיפשתי כמה וכמה פעמים ולא הצלחתי לצודו,
ובקשתי שטוחה ממי שכתב זה בעבר, שיחזור ויזכה הרבים בזה, [או היודע לחפש יותר טוב ממני].