[וישם מראשותיו] עשאן כמין מרזב סביב לראשו מפני חיות רעות. קשה מה מועיל המרזב סביב לראשו הלא יוכלו חיות רעות לשלוט בשאר גופו. ותו לאיזה צורך הביא רש"י כאן 'התחילו מריבות כו'', אם לתרץ מה שאמר אחר זה, האבן כו' היה לו לכתוב זה במקום שיש קושיא, וכאן ל"ק מידי. ונראה דבאמת הקיף כל גופו באבנים מפני חיות והא דנקט קרא 'מראשותיו' דהיינו סביב ראשו, הוא בשביל שהיה שם חידוש שהתחילו מריבות שכ"א שהיתה סביב הראש הית' רוצ' להיות תחת ראשו ממש ונעשו אבן אחת, משא"כ בהיקף שאר אבנים לא היה שם חידוש זה, כי היו רחוקות מן הראש גם בתחילה ע"י סדור של יעקב, וע"כ לא הזכיר הכתוב מאותו היקף כי לא היו מריבות זו עם זו. והענין הזה דומ' לשרי המלך הקרובים לו וחלק כבוד לאחד מהן, חבריו מתקנאים בו, אבל אותן שהם עבדיו ולא שרים אין מתקנאים באותו שר שנחלק לו כבוד כן הוא באלו אבנים אותן שהיו סביב ראשו יש להן כבוד יותר מן האבנים שסביב גופו ואין שייך קנאה אלא במי שהוא בסוג שלו כמ"ש: כלום חכם מקנא אלא בחכם כמותו: