יש להסתפק, ויתכן ומפורש הוא, אך איני יודע, ולכך שואל אני:
בהא דכתיב 'על כן לא יאכלו בני ישראל את גיד הנשה' (בראשית לב, לג).
האם יעקב אבינו עצמו היה מותר לאכול גיד הנשה או לא?
דמצד אחד, לשון הפסוק הוא 'בני ישראל', וא"כ יתכן שדווקא מבני יעקב והלאה האיסור, ולא על יעקב עצמו. אך מאידך הרי האבות שמרו כה"ת, גם מה שלא ניתן. אך סו"ס כאן יתכן לומר שכל האיסור נאמר רק לבני ישראל, ולא לישראל עצמו.
אשמח לשמוע חוו"ד החברים כאן בשאלה זו.
בהא דכתיב 'על כן לא יאכלו בני ישראל את גיד הנשה' (בראשית לב, לג).
האם יעקב אבינו עצמו היה מותר לאכול גיד הנשה או לא?
דמצד אחד, לשון הפסוק הוא 'בני ישראל', וא"כ יתכן שדווקא מבני יעקב והלאה האיסור, ולא על יעקב עצמו. אך מאידך הרי האבות שמרו כה"ת, גם מה שלא ניתן. אך סו"ס כאן יתכן לומר שכל האיסור נאמר רק לבני ישראל, ולא לישראל עצמו.
אשמח לשמוע חוו"ד החברים כאן בשאלה זו.