עשיו ובנות כנען

רבינא

משתמש ותיק
בראשית כח

ה. וישלח יצחק את יעקב וילך פדנה ארם אל לבן בן בתואל הארמי אחי רבקה אם יעקב ועשו.
ו. וירא עשו כי ברך יצחק את יעקב ושלח אתו פדנה ארם לקחת לו משם אשה בברכו אתו ויצו עליו לאמר לא תקח אשה מבנות כנען.
ז. וישמע יעקב אל אביו ואל אמו וילך פדנה ארם.
ח. וירא עשו כי רעות בנות כנען בעיני יצחק אביו.
ט. וילך עשו אל ישמעאל ויקח את מחלת בת ישמעאל בן אברהם אחות נביות על נשיו לו לאשה.


מדוע פסוק ז' נכנס באמצע?
 

נדיב לב

משתמש ותיק

הנצי"ב בפירושו העמק דבר כתב שם וז"ל: וישמע יעקב וגו' וילך פדנה ארם. עוד ראה כי יעקב לא די מה ששמע לצווי אביו. אלא אפי' לדבר אביו וגם אם הבין כי רצונו כך עשה ג"כ והלך לפדן ארם. משום זה התבונן עשו על עצמו עכ"ל. ובכך מובן היטב מה ראה המקרא לשזור פסוק זה בקטע שעוסק בבחירת עשיו.
 

הכהן

משתמש ותיק
רש"י אמר:
וישמע יעקב. מחובר לענין שלמעלה, וירא עשו כי ברך יצחק וגו' וכי שלח אותו פדנה ארם, וכי שמע יעקב אל אביו והלך פדנה ארם, וכי רעות בנות כנען, והלך גם הוא אל ישמעאל:
 

רבינא

משתמש ותיק
פותח הנושא
הכהן אמר:
רש"י אמר:
וישמע יעקב. מחובר לענין שלמעלה, וירא עשו כי ברך יצחק וגו' וכי שלח אותו פדנה ארם, וכי שמע יעקב אל אביו והלך פדנה ארם, וכי רעות בנות כנען, והלך גם הוא אל ישמעאל:

בטח ובטח שראיתי את מה שכתב רש"י על אתר
אבל אין בפירושו ליישב לגמרי את הערתי, ומה איכפת שיעקב שמע? זה לא הדבר הראשון שיעקב שמע ועשיו לא שמע
אבל העמק דבר שציטטו פה שמדגיש שמשום זה התבונן עשו על עצמו, לדבריו קצת יותר מובן מדוע נכנס פסוק ז באמצע הענין עם עשיו
 
 

רבינא

משתמש ותיק
פותח הנושא
נדיב לב אמר:

הנצי"ב בפירושו העמק דבר כתב שם וז"ל: וישמע יעקב וגו' וילך פדנה ארם. עוד ראה כי יעקב לא די מה ששמע לצווי אביו. אלא אפי' לדבר אביו וגם אם הבין כי רצונו כך עשה ג"כ והלך לפדן ארם. משום זה התבונן עשו על עצמו עכ"ל. ובכך מובן היטב מה ראה המקרא לשזור פסוק זה בקטע שעוסק בבחירת עשיו.
תודה
אבל עדיין לא נתברר לי לגמרי, מה ראה עשיו להתבונן על עצמו בגלל יעקב, דווקא לגבי העניין הזה?
 

רבינא

משתמש ותיק
פותח הנושא
תודה
הסתכלתי במקום שהפנת והוא שואל פחות או יותר בסוף דבריו מה ששאלתי כאן, אבל נשאר בצריך להבין
 
חלק עליון תַחתִית